Știri

BMW M4 GTS va fi fabricat într-o ediție limitată, de doar 700 de exemplare

Fotocredit: 

BMW
Noul BMW M4 GTS
Iată că "racheta" prezentată în vara anului trecut sub forma unui concept, cu ocazia Concursului de Eleganță de la Pebble Beach - BMW M4 GTS - va intra în producția de serie, însă într-o ediție limitată la doar 700 de exemplare. Noul model vine să celebreze 30 de ani de istorie BMW M3 și se alătură portofoliului de modele rare produse de bavarezi - BMW M3 GT, BMW M3 CSL, BMW M3 GTS și BMW M3 CRT.
 
Noul BMW M4 GTS oferă pasionaților tehnologii împrumutate direct de pe pistele circuitelor, putând fi folosit deopotrivă ca și mașină de stradă sau ca metodă de eliberare a adrenalinei pe  circuite celebre precum Nurburgring sau Laguna Seca. Nu am amintit la întâmplare circuitul din California, M4 GTS fiind primul asemenea model importat de BMW pe continentul nord-american.
 
Sub capota lui BMW M4 GTS stă același motor de 3.0 litri TwinPower Turbo, în șase cilindri, care propulsează și modelele M3 și M4, dar care a fost radical upgradat prin adăugarea sistemului de injecție cu apă, tehnologie prezentată de BMW în 2015. S-a obținut astfel o creștere a puterii până la valoarea de 500 CP, dar și un cuplu motor maxim de 600 Nm. Noile valori de putere și cuplu permit o accelerație de la 0 la 100 d ekm/h în doar 3.8 secunde, M4 GTS devenind astfel cel mai rapid produs din familia M, la acest capitol. Viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h.
 
Performanțele dinamice de excepție sunt susținute și de reducerea greutății totale a mașinii, BMW M4 GTS cântărind puțin peste 1.500 de kg. În acest scop, inginerii BMW M GmbH au folosit din abundență plasticul ranforsat cu fibră de carbon, fie că vorbim de elementele caroseriei (capotă, plafon, eleron sau difuzorul de aer spate), fie că ne uităm la interior, acolo unde scaunele sport de tip scoică sunt fabricate din fibră de carbon, la fel ca multe elemente componete ale planșei de bord, consolei centrale sau ale ușilor.
 
Sistemul de evacuare construit din titanium contribuie și el la reducerea greutății, pe lângă obținerea unui sunet pe gustul pasionaților vitezei.
 
De livrarea cuplului motor la roți este responsabilă o cutie de viteze automată M DCT, cu șapte rapoarte, în timp ce jantele cu design special 666 M Styling sunt încălțate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2. Suspensia poate fi reglată în trei trepte, iar de frânare se ocupă un sistem special, ce include discuri carbon-ceramice.
 
BMW M4 GTS beneficiază și de noua tehnologie de iluminare OLED (diode organice emițătoare de lumină) pentru blocurile optice spate, grație căreia designerii pot imagina noi forme spațiale ale elementelor componente din respectivul bloc optic. Un element OLED nu depășește 1.4 mm în înălțime, putând fi mulat în consecință și pe cele mai complexe forme. Lumina emisă de blocurile OLED este și mult mai omogenă.
 
Interiorul impresionează prin scaunele sport amintite mai sus, construite din fibră de carbon, dar și prin materialele exclusiviste folosite, printre care se numără Alcantara și pielea Merino.
 
Opțional clienții pot comanda pachetul Clubsport, care pregătește pe măsură M4-ul GTS pentru circuite. Sunt incluse în acest pachet un rollcage vopsit în Acid Orange, la fel ca și jantele din aliaj ușor, precum și centuri de siguranță cu prindere în șase puncte. Nu lipsește din pachet un stingător, necesar în momentele neplăcute cauzate de un eventual incendiu.
 
Prețul noului BMW M4 GTS depășește suma de 150.000 de euro, toate exemplarele fiind însă deja "sold out".

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: