Știri

Revoluția electrificării - BMW investește 400 de milioane de euro în fabrica sa de la Dingolfing

Fotocredit: 

BMW
BMW iNEXT - uzina Dingolfing
BMW Group investeşte aproximativ 400 de milioane de euro în uzina auto din Dingolfing pentru producţia BMW iNEXT. Prin aceasta, cel mai mare centru european de producţie va fi pregătit pentru fabricarea de automobile BMW electrice şi autonome.
 
Odată cu lansarea BMW iNEXT în 2021, uzina din Dingolfing va fi capabilă să producă combinaţia potrivită de automobile electrice, modele plug-in hybrid sau maşini cu motoare termice conform cererii şi evoluţiei pieţii - totul pe o singură linie de asamblare. "Datorită structurilor noastre flexibile de producţie, uzinele noastre sunt echipate ideal pentru a îndeplini cele mai diverse cereri ale pieţei", a explicat Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru Producţie. "Credem cu tărie că pe parcursul următorilor ani va exista mai mult de o singură soluţie globală pentru cerinţele de mobilitate ale tuturor clienţilor noştri. Ne aşteptăm să vedem o combinaţie de tehnologii de propulsie diferite." Modelele plug-in hybrid reprezintă aproape 10% din producţia de la Dingolfing. BMW iNEXT va deveni primul automobil pur electric al uzinei, fiind produs din 2021.
 
Cu actualele investiţii şi lucrări de construcţie, uzina din Dingolfing nu doar că accelerează tranziţia la mobilitate electrică, ci se pregăteşte şi pentru producţia standard de automobile autonome. Milan Nedeljkovic: "Aşa cum tehnologia din maşinile noastre devine din ce în ce mai complexă, capacităţile de integrare a sistemului vor deveni un avantaj competiţional decisiv. Prin BMW iNEXT, locaţia noastră din Dingolfing demonstrează că suntem capabili să implementăm cererea de produse în creştere într-o producţie industrială la scară largă."
 
Noul director al uzinei din Dingolfing, Christoph Schröder, a declarat: "BMW iNEXT este mai mult decât un simplu model nou. Este un pionier pentru numeroase inovaţii auto importante, în special condusul autonom. De asemenea, deschide calea pentru lansarea suplimentară a acestor tehnologii pe parcursul următorilor ani. Actualele măsuri structurale pentru iNEXT vor aduce beneficii în viitor şi pentru alte modele construite la Dingolfing".
 
Pregătirile sunt în plină desfăşurare în toate zonele. În august, producţia a fost întreruptă pentru patru săptămâni pentru a permite uzinei auto să deruleze diferite activităţi de construcţie şi remodelare şi să pregătească locaţia pentru noile modele precum BMW iNEXT.
 
Atelierul de caroserii din centrul uzinei a fost adaptat pentru  BMW iNEXT acum mai multe luni. Noile linii de producţie sunt construite acum pentru asamblare podelei complexe a caroseriei. Uzina beneficiază la scară largă de anii de competenţă în materiale compozite şi construcţie uşoară, precum şi din structurile create pentru actuala generaţie BMW Seria 7. Producţia în uzină a fost adaptată deja pentru manevrarea unui mix inovator de oţel, aluminiu şi CFRP (plastic armat cu fibră de carbon) pentru acest model, cu unul dintre cele mai lungi cuptoare de uscare a vopselei din industrie, de exemplu.
 
De asemenea, BMW iNEXT poate fi construit prin numeroase procese de asamblare consacrate. Noul model va fi produs în mod flexibil şi eficient pe o singură linie împreună cu BMW Seria 5, Seria 7 şi Seria 8 într-una dintre cele două hale de asamblare de la Dingolfing. Cu toate acestea, la automobilele electrificate şi autonome precum BMW iNEXT, anumite elmente de asamblare sunt distribuit diferit în procesul de fabricaţie comparativ cu maşinile convenţionale. La automobilele electrice, anumiţi paşi de la trenul de rulare sau instalaţia de asamblare sunt omişi, de exemplu. În alte părţi este necesară mai multă muncă de asamblare - de exemplu, instalarea bateriei şi a cablurilor de înaltă tensiune corespunzătoare. Senzorii suplimentari, sistemele de curăţare şi computerele foarte performante sunt necesare pentru automobilele autonome. Prin urmare, staţii de testare speciale trebuie oferite pentru validarea acestor funcţionalităţi. Aceste operaţiuni noi au necesitat în cele din urmă şi o extindere a halei de asamblare şi o restructurare parţială. Activitatea de construcţie a anexei de asamblare cu trei etaje a început în vara anului 2018. De-a lungul lunilor ce au urmat, liniile de producţie au fost construite treptat şi puse în funcţionare - de exemplu, la finalul lunii august, noua secţie de "căsătorie" a liniei, procesul unde caroseria şi trenul de rulare sunt unite.
 
BMW iNEXT nu numai că deschide calea pentru tehnologii viitoare la uzina auto din Dingolfing - ci implică şi întreaga locaţie într-un proiect în care diferite părţi ale fabricii colaborează într-un mod unic. De exemplu, suporţii punţii faţă, trenul de rulare al automobilelor electrice şi punţile pentru BMW iNEXT vin de la uzina de componente 2.1 din Dingolfing şi de la locaţia externă din Niederviehbach. O altă zonă a uzinei, 2.2, este responsabilă pentru bateria de înaltă tensiune şi motorul electric de ultimă generaţie. În calitate de centru global de competenţă pentru trenuri de rulare electrice al BMW Group, uzina este extinsă masiv şi dezvoltată suplimentar în prezent. Până la 2.000 de angajaţi sunt aşteptaţi să lucreze pe termen lung în uzina BMW din Dingolfing în producţia de componente electrice.
 
Preşedintele Sindicatului de la Dingolfing, Stefan Schmid, vede BMW iNEXT ca un reper pe drumul spre mobilitatea viitorului şi o dovadă că schimbarea competenţei pe termen lung la locaţia din Bavaria Inferioară dă roade: "Transformarea industriei noastre este în plină desfăşurare. La Dingolfing suntem în fruntea acestei operaţiuni. Acum culegem roadele faptului că am iniţiat timpuriu această schimbare şi că ne-am gândit la structuri de angajare competitive şi orientate spre viitor".
 
Uzina BMW Group din Dingolfing
 
Uzina din Dingolfing este una dintre cele 31 de locaţii de producţie pe care BMW Group le are pe mapamond. În fiecare zi, aproximativ 1.500 de automobile BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 şi Seria 8 părăsesc linia de asamblare a uzinei auto 2.4. În 2018, uzina a produs aproape 330.000 de automobile. În prezent, uzina din Dingolfing are o forţă de muncă de aproximativ 18.000 de angajaţi şi 800 de stagiari.
 
Pe lângă producţia principală de automobile, componentele auto, precum scaune şi piese presate, uzina BMW Group din Dingolfing este un centru de producţie pentru şasie şi trenuri de rulare. Datorită competenţei sale în procesarea aluminiului în producţia de automobile şi anii de experienţă în producţia transmisiilor alternative, uzina BMW Group din Dingolfing furnizează locaţiei de producţie din Leipzig componentele principale pentru modelele BMW i, precum baterii de înaltă tensiune, transmisii electrice şi structuri „Drive” din construcţia „LifeDrive” BMW i. În plus, Dingolfing este singurul centru din Europa şi unul din cele trei din lume unde se produc baterii de înaltă tensiune şi motoarele electrice pentru modelele hybrid plug-in ale BMW Group. De asemenea locaţia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. "Dynamic Centre", un punct de tranzit şi spaţiu de stocare de mari dimensiuni, furnizează organizaţiei retail BMW şi MINI din lumea întreagă piese şi accesorii originale.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: