Știri

Așteptarea a luat sfârșit. Acesta este noul BMW Seria 5

Fotocredit: 

BMW
Noul BMW Seria 5 2017
BMW a prezentat astăzi ce-a de-a șaptea generație a sedanului Seria 5, unul dintre cele mai importante modele din portofoliu și care s-a vândut până acum în peste 7.6 milioane de exemplare, de-a lungul celor șase generații precedente. Cum era de așteptat, noul BMW Seria 5 împrumută atât ideile de design consacrate de fratele mai mare Seria 7, o parte din platforma sa tehnică, cât și un pachet impresionant de sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului.
 
Conceput pe baza celor mai noi tehnologii BMW EfficientLightweight, noul Seria 5 utilizează, la fel ca Seria 7, un șasiu și o caroserie construite din materiale ușoare combinate cu oțel de înaltă resistență, fapt pentru care greutatea totală a noului model este mai redusă cu până la 100 de kg față de orice alt model din generațiile precedente.
 
Noul BMW Seria 5 - date esentiale (01)
 
Cu o lungime de 4.935 mm, noul Seria 5 ni se prezintă cu un exterior serios schimbat față de generația precedentă, elementele tradiționale BMW fiind modificate și rafinate estetic pe direcția "trasată" de nava amiral Seria 7. Farurile de mari dimensiuni se unesc cu ansamblul grilei radiatorului și beneficiază în standard de tehnologiile LED, în timp ce blocurile optice spate generează o puternică senzație de dinamism, prin conturul ce se prelungește fluid spre lateralele mașinii. Grila activă a radiatorului, dar și numeroasele elemente cu rol aerodinamic au permis obținerea unui coeficient aerodinamic de invidiat pentru o mașină din segmentul său - 0.22pentru versiunea 520d EfficientDynamics.
 
La fel ca în cazul Seriei 7, BMW a dotat noul Seria 5 cu o infinită listă de sisteme de asistență a șoferului sau de siguranță activă, tehnologii ce pot face diferența în momentele dificile sau care oferă un plus de confort la rularea în ambuteiaje, cu trafic lent sau pe porțiuni lungi de autostradă.
 
Sunt prezente astfel pe lista de dotări standard sau opționale asistentul de evitare a mașinilor ce schimbă brusc banda sau care ies neglijent de pe străduțe laterale, asistenutl pentru schimbarea benzii de circulație sau cel pentru menținerea benzii. Alte sisteme similare pregătesc noul Seria 5 pentru "epoca" mașinilor autonome, prin intermediul tehnologiilor Active Cruise Control sau Steering and Lane Keeping Assistant. Bazându-se pe un ansamblu compus dintr-o cameră video stereo, senzori radar și senzori cu ultrasunete, aceste tehnologii permit rularea pe autostradă, fără ajutorul direct al șoferului, la viteze de până la 210 km/h. Mașina poate accelera, frâna sau vira de una singură, preluând totodată toate informațiile furnizate de indicatoarele de circulație, legate de restricții sau limită de viteză.
 
Noul BMW Seria 5 - date esentiale (02)
 
Interiorul noului BMW Seria 5 oferă tot ce are mai bun la ora actală compania bavareză în materie de confort și tehnologii. Seria 7 este din nou reperul luat în seamă, sistemul de infotainment iDrive, de nouă generație, fiind principalul "actor" ce dă animă viața la bordul sedanului german. În versiune de top, iDrive oferă un ecran tactil de 10.25 inch a cărei interfață grafică total redesenată poate fi controlată atât prin atingere, cât și prin comenzi vocale, atingerea rotiței de control de pe consola centrală sau prin gesturi făcute cu mâna.
 
BMW ConnectedDrive oferă noi servicii cu suport on-line, printre care se numără tehnologiile ParkNow, On-Street parking Information sau Parking Assistant. Opțional poate fi comandat și sistemul Remote Parking, cu ajutorul căruia șoferul poate parca mașina de la distanță, prin intermediul cheii de contact. ConnectedDrive integrează de-acum complet wireless tehnologia Apple CarPlay, oferind totodată posibilitatea încărcării fără fir a smartphone-urilor compatibile, dar și un hotsport WiFi la care se pot lega până la zece dispozitive.
 
Noul BMW Seria 5 - date esentiale (03)
 
Clusterul ceasurilor de bord analogice este înlocuit cu un display de mari dimensiuni ce poate fi personalizat în diferite moduri, șoferul având la dispoziție și un nou sistem de tip head-up display ce proiectează pe parbriz informații esențiale condusului, pe o suprafață aproape dublă față de ceea ce oferea vechea generație Seria 5. Pe timp de noapte, farurile cu LED oferă un nivel ridicat pentru iluminarea drumului, opțional putând fi comandate farurile adaptive nteligente, ce distribuie automat lumina în funcție de trafic sau de configurația drumului.
 
Confortul șoferului și al pasagerului este suplimentat de scaunele cu masaj, de sistemul de climatizare ce oferă ionizarea sau aromatizarea aerului, dar și prin numeroasele inovații privind antifonarea habitaclului. Portbagajul oferă un volum de 530 de litri.
 
 
Pentru început, BMW va oferi noul Seria 5 într-o gamă de patru motorizări TwinPower Turbo, două pe benzină și două diesel.
 
Sunt disponibile astfel versiunile BMW 530i (motor 2.0 benzină, 252 CP și 350 Nm cuplu maxim), BMW 540i (motor 3.0 șase cilindri, 340 CP și 450 Nm cuplu maxim), BMW 520d (motor 2.0 diesel, 190 CP și 400 Nm cuplu maxim), respectiv BMW 530d (motor 3.0 șase cilindri, 265 CP și 620 Nm cuplu maxim).
 
Ulterior vor mai fi introduse în configuratorul noului BMW Seria 5 versiunile BMW 520d EfficientDynamics, BMW 530e iPerformance (versiune plug-in hybrid, 252 CP), dar și puternicul BMW M550i xDrive, al cărui motor V8 dezvoltă 462 de CP și 650 Nm cuplu maxim, valori suficiente pentru a propulsa mașina de la 0 la 100 de km/h în doar 4.0 secunde.
 
BMW 520d este singurul ce poate fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte, în timp ce restul versiunilor vin în standard cu o cutie automată Steptronic, cu opt trepte. Sistemul de tracțiune integrală xDrive poate fi configurat opțional, putând oferi și tehnologia de direcție integrală Integral Active Steering.
 
Noul BMW Seria 5 va ajunge în showroomuri în luna februarie 2017.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: