Știri

Americanii de Atieva se laudă cu Edna, prototipul lor electric

Fotocredit: 

Atieva
Atieva -  masina electrica
Americanii de la Atieva, companie ce vrea să dezvolte mașini electrice ce vor rivaliza cu Tesla, și-au arătat "mușchii" pe pista unui aeroport din California, punând la încercare prototipul Edna alături de un BMW i8 și un Dodge Viper.
 
Atieva Edna este construit pe o caroserie de Mercedes-Benz Viano, fiind conceput pentru testarea componentelor ce vor sta la baza primului model de serie Atieva - un sedan sportiv similar Tesla Model S, ce va fi lansat pe piață în anul 2018. De propulsia prototipului se ocupă două motoare electrice care furnizează împreună peste 900 de CP, lucru ce permite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în circa 3 secunde.
 
Evident că Edna a bătut fără drept de apel i8-ul și Viper-ul pe distanța de un sfert de milă, imensa putere și sistemul de tracțiune integrală având un cuvând decisiv de spus în această ecuație. Luna trecută americanii au mai făcut alte două victime de lux cu duba lor - un Ferarri FF și o Tesla Model S.
 
 
Partea interesantă vine însă la capitolul bateriei ce alimentează motoarele. Cu o capacitate de 87 kWh, aceasta a permis realizarea sprintului pe pista aeroportului, dar și un drum suplimentar până în Centrul Atieva din Menlo Park, pe o distanță de aproape 150 de km fără să fie realimentată cu energie electrică.
 
Proiectul Atieva a fost început în 2007 de doi foști excutivi din cadrul Tesla și Oracle, ulterior fiind angajați în cadrul proiectului specialiști veniți din "curtea" lu Elon Musk. Și cum una dintre cele mai importante probleme este cea financiară, miliardarul chinez Jia Yueting s-a arătat dispus să investească și în Atieva, după ce a făcut același lucru cu Faraday Future - companie cu planuri similare în domeniul construcției de automobile electrice.
 
Primul model de serie Atieva va fi urmat de alte două SUV-uri electrice, programate pentru lansare undeva în 2020-2021. Încă nu a fost contruită o fabrică însă, de acest lucru fiind responsabil Brian Barron, personaj ce a lucrat 20 de ani pentru BMW la departamentul de extindere a capabilităților de producție. Când va fi dată în folosință, fabrica Atieva va avea o capacitate inițială de asamblare a 20.000 de mașini electrice anual, valoare ce va fi ulterior extinsă până la un maximum de 130.000 de uități pe an.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: