Știri

Germania - scandalul Dieselgate devoalează și mari probleme legate de emisiile de CO2

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
Emisii CO2 peste limita
O Comisie Guvernamentală din Germania a cerut testarea suplimentară a altor 30 de modele de automobile, despre care oficiali din Ministerul Transporturilor spun că au înregistrat "un nivel inexplicabil de mare al emisiilor de CO2".
 
După izbucnirea scandalului Dieselgate, Guvernul German a început la sfârșitul anului trecut o campanie amplă de testare a mașinilor echipate cu motoare diesel vândute în Germania, pentru a se vedea dacă folosesc sau nu un dispozitiv similar cu cel utilizat de Volkswagen. Pe lângă măsurarea nivelului de NOx, compus special vizat de teste, au fost notate și valorile emisiilor de CO2 care iată că s-au dovedit cu mult peste ceea ce scria în cartea tehnică a 30 de modele din cele 53 testate.
 
În lotul de mașini testate s-au aflat modele fabricate de Audi, Volkswagen, SKODA, Seat, Porsche, BMW, Mercedes-Benz, Ford, Opel, Renault, Peugeot, Toyota și Fiat. 
 
Cele mai mari semne de întrebare legate de emisiile de NOx le-au ridicat Fiat 500X și Opel Zafira, reprezentanții celor două mărci producătoare fiind invitați să dea explicații în fața unei comisii special create de Guvernul German. Ar fi de notat faptul că Fiat a refuzat să compară în fața comisiei, prevalându-se de legislația europeană care spune că certificările de mediu obținute pe teritoriul unui stat membru UE sunt valabile în toate celelelate state membre. Și cum Fiat 500X 2.0 MultiJet a fost omologat în Italia fără probleme, italienii nu văd de ce ar trebui să dea explicații suplimentare germanilor.
 
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: