Știri

Sezonul 2017 din Campionatul Mondial de Raliuri va aduce la start și noile modele Toyota Yaris WRC

Fotocredit: 

Toyota
Yaris WRC 2017
Mâine, 19 ianuarie, va începe un nou sezon din Campionatul Mondial de Raliuri, la startul tradiționalei etape din Monte-Carlo urmând a se alinia și noile modele Toyota Yaris WRC. Dezvoltate în cadrul echipei Toyota Gazoo Racing și pilotate de nume cunoscute din WRC - Jari-Matti Latvala și Juho Hanninen, noile mașini de competiție Yaris vor avea de înfruntat o concurență extrem de acerbă, printre care se numără noul Citroen C3 WRC, dar și cea mai recentă versiune Ford Fiesta WRC, ambele modele constuite după regulile mult mai permisive dictate de FIA.
 
Revenirea japonezilor de la Toyota în WRC se face după o pauză de 17 ani, străzile Principatului Monegasc, acoperite cu zăpadă sau gheață, fiind primul test serios la care vor fi supuse noile modele Yaris WRC.
 
Echipa oficială Toyota Gazoo Racing este condusă de legendarul finlandez Tommi Makinen, de patru ori campion mondial în WRC pe vremea când pilota magistral la fel de legendarul Mitsubishi Lancer. Makinen a reușit să se impună și în patru ediții ale Raliului Monte-Carlo, misiunea sa în calitate de manager urmând a fi însă cel puțin la fel de dificilă.
 
Toyota Yaris WRC - 2017
 
Dacă Toyota s-a bucurat de un succes considerabil în World Rally Championship în trecut, proiectul Yaris WRC (o maşină de peste 380 CP) reprezintă un nou capitol în lunga şi ilustra istorie în motorsport a mărcii, parte a angajamentului acesteia de a-şi îmbunătăți continuu gama de maşini prin experiența dezvoltată în motorsport. Această experiență translatată în zona de cercetare-dezvoltare a companiei, în slujba noilor modele Toyota, reprezintă prioritatea principală a echipei TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pentru 2017.
 
Legendarul Raliu de la Monte-Carlo este cel mai vechi raliu din lume, în 2017 fiind la a 85-a ediție. Competiția marchează şi startul unei noi perioade în WRC, cu noutăți în regulamentul tehnic, care au determinat prezența unor maşini mai rapide, mai uşoare şi, mai ales, mai spectaculoase. 
 
Cu o lungime de aproape 380 km, Raliul Monte-Carlo nu este cel mai lung eveniment din calendarul de raliuri, dar este probabil cel mai dificil. Vremea schimbătoare şi suprafețele variate se traduc adesea prin compromiterea alegerilor inițiale în materie de anvelope şi setări ale maşinilor, iar rolul aşa-numitelor “ice-note crews”, echipele care furnizează informații de ultimă oră despre condițiile traseului, devine crucial.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: