Știri

Acesta este noul Audi A3 facelift - iată toate detaliile și primele imagini

Fotocredit: 

Audi
Noul Audi A3 Sportback facelift
Audi prezentat astăzi faceliftul compactei A3, model ce primește o serie de elemente estetice ce o apropie și mai tare de stilul promovat de constructorul german pe noile sale mașini lansate în ultima perioadă, dar și noi tehnologii de siguranță și confort.
 
Schimbările de design sunt evidente la nivelul blocurilor optice, noul Audi A3 facelift afișându-se cu faruri noi, mai înguste și cu un contur clar generat de luminile de zi. Și stopurile spate au fost modificate substanțial, elementele optice cu LED din componența acestora aducându-ne aminte de noul Q7, spre exemplu. Și grila frontală a radiatorului este mai expresivă estetic, fiind mai clar delimitată de restul elementelor prin marginile cromate.
 
Clienții vor putea alege noul A3 într-o gamă mai largă de nuanțe pentru exterior, fiind adăugate astfel cinci noi culori - Ara blue, Cosmic blue, Nano gray, Tango red și Vegas yellow, la care se adaugă exclusivista Daytona gray cu efect perlat, doar pentru mașinile echipate cu pachetul exterior S line.
 
Audi a adăugat pe A3 facelift o serie de echipamente de asistență a șoferului regăsite până acum doar pe modelele de clasă superioară. Printre ele se regăsesc în configurator sistemul Traffic Jam Assist, care, împreună cu sistemul de cuise control daptiv ACC și cu tehnologia Stop&Go poate menține o distanță sigură față de mașinile din față, oprind și pornind mașina automat în traficul aglomerat, la viteze de până la 65 de km/h. Traffic Jam Assist poate chiar prelua controlul direcției, pe șoselele bine marcate. Tot pentru siguranța călătoriilor poate fi adăugat și Emergency Assist, sistem ce poate opri treptat mașina pe marginea drumului dacă nu detectează nicio mișcare a volanului din partea șoferului, chiar dacă au fost pornite avetizări acustice și vizuale în acest sens.
 
Audi A3 facelift va fi livrat cu faruri Xenon plus în standard, opțional clienții putând configura blocurile optice cu LED sau matrix LED.
 
La interior noul A3 facelift poate primi ca și dotare opțională deja celebrul Audi virtual cockpit, sistem ce înlocuiește clasicele ceasuri de bord cu un ecran TFT de 12.3 inch pe care se afișează o multitudine de informații esențiale. În standard va fi prezent sistemul MMI radio plus, cu al său ecran extensibil de 7 inch, opțional fiind disponibile MMI navigation  și MMI navigation plus. Acestea din urmă sunt compatibile cu Google Earth și Google Street View, datele de trafic necesare fiind transmise datorită Audi connect SIM, ehnologie ce permite conexiuni de tip 4G la bordul mașinii.
 
În materie de motorizări, noul Audi A3 facelift va fi disponibil în șase variante. O nouate absolută este introducerea noului motor TFSI de 1.0 litru, în trei cilindri, care frunizează 115 CP și 200 de Nm cuplu maxim. La el se adaugă versiunile 1.4 TFSI COD (cu posibilitatea opririi a doi cilindri în anumite condiții de rulare), care dezvoltă 150 de CP, dar și puternicul 2.0 TFSI de 190 CP.
 
Partea diesel este acoperită de entry-levelul 1.6 TDI de 110 CP, dar și de două versiuni ale TDI-ului de 2.0 litri - de 150, respectiv 184 CP.
 
Motoarele sunt cuplate în standard la o cutie de viteze manuală cu șase trepte, excepție făcând propulsorul 2.0 TFSI care livrează cuplul motor la roți prin intermediul unei noi cutii S tronic cu ambreiaj umed și șapte rapoarte. Tot această versiune de motorizare va putea fi configurată cu sistemul de tracțiune integrală quattro.
 
Evident că din oferta Audi nu putea să lipsească S3, al cărui motor 2.0 TFSI produce 310 CP și 400 Nm cuplu maxim, valori ușor mai mari decât la versiunea pre-facelift. Propulsorul este cuplat la o cutie S tronic de nouă generație, cu șapte trepte.
 
Iubitorii mașinilor eco au la dispoziție versiunea plug-in hybrid A3 Sportback e-tron, care folosește pentru propulsie un tandem compus dintr-un motor TFSI de 1.4 litri și o unitate electrică ce produc împreună 204 CP. Încărcarea bateriei de 8.7 kWh ce alimentează motorul electric durează puțin peste două ore, dacă se utilizează un încărcător rapid trifazic la 380 V.
 
Audi oferă și noul A3 Sportback g-tron, model ce poate fi alimentat și cu așa numitul e-gaz, produs de constructorul german în fabrica proprie, dar și cu gaz natural, "obișnuit". Sub capota versiuni g-tron stă un motor 1.4 TFSI ce produce 110 CP și care oferă un cost pentru alimentare de circa 4 euro la fiecare sută de kilometri parcursă. Autonomia maximă ce poate fi oferită în cazul alimentării atât cu benzină cât și cu gaz este de 1.300 de km, o valoare impresionantă.
 
Noul Audi A3 facelift va fi disponibil la dealeri începând cu luna mai 2016, primele livrări urmând a avea loc în vara acestui an. Prețul de bază pentru versiunea 1.0 TFSI este de 23.300 de euro, în Germania.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: