Știri

Acesta este noul Audi A4 - iată primele imagini şi detalii tehnice

Fotocredit: 

Audi
Noul Audi A4 2016
Audi a prezentat noua generaţie A4, model mult aşteptat de fani şi care are drept "responsabilitate" să ducă mai departe lupta cu BMW Seria 3 şi Mercedes-Benz C-Class. Noul Audi A4 promite să fie mai puternic, mai eficient şi mai inteligent.
 
Audi a introdus pe A4 o serie de tehnologii inovative care, combinate cu o gamă largă de motorizări şi cu un design rafinat duc berlina dezvoltată la Ingolstadt la un nou nivel în materie de performanţe, dinamică şi "sex-appeal".
 
Estetic, noul A4 preia o serie de idei deja lansate de Audi o dată cu lansarea noului TT, şi transformate vizual în intersecţii de linii drepte ce generează formele blocurilor optice sau ale barei faţă şi ale capotei. Grila frontală de mari dimensiuni, hexagonală, este "păzită" în lateral de farurile ce pot primi ca şi opţiune noile tehnologii cu LED sau Matrix LED. Ca şi imagine de ansamblu, noul Audi A4 pare un A3 sedan mai mare sau un A6 mai mic, germanii preferând să nu meargă prea departe pe tărâmul designului.
 
Interiorul noului Audi A4 este schimbat radical, şoferul şi pasagerii beneficiind de o avalanşă de tehnologii ce fac viaţa din habitaclu mult mai "roz". Planşa de bord găzduieşte guri de ventilaţie ce se întind pe toată lungimea ei şi este dominată în partea superioară de display-ul sistemului de infotainment MMI, în timp ce pe consola centrală de regăsesc comenzile MMI, ajunse la un nou nivel de ergonomie.
 
Inginerii Audi au lucrat eficient în direcţia reducerii greutăţii totale a maşinii, folosirea materialelor uşoare ducând la un minus de până la 120 de kg faţă de vechea generaţie. Ca şi dimensiuni, noul A4 măsoară 4.73 metri lungime şi are un ampatament de 2.82 metri, valori ce au permis obţinerea unui spaţiu şi mai generos dedicat pasagerilor, dar şi bagajelor. Portbagajul are un volum de 505 litri, putând ajunge la 1.510 litri dacă se rabatează în totalitate bancheta spate.
 
La capitolul propulsoare Audi oferă noul A4 cu o gamă de şapte motoare, în patru sau şase cilindri, pe benzină sau diesel şi toate EURO 6. Motoarele TFSI sau TDI consumă în medie cu 21% mai puţin carburant şi au puteri mai mari cu 25 de procente. Astfel, se vor regăsi în configurator trei TFSI-uri: 1.4 TFSI (150 CP, 250 Nm cuplu maxim), 2.0 TFSI (190 CP, 320 Nm cuplu maxim), 2.0 TFSI (252 CP, 370 Nm cuplu maxim) şi patru TDI-uri: 2.0 TDI (150 CP, 320 Nm cuplu maxim), 2.0 TDI (190 CP, 400 Nm cuplu maxim), 3.0 TDI (218 CP, 400 Nm cuplu maxim) şi 3.0 TDI (272 CP, 600 Nm cuplu maxim).
 
Audi va mai oferi începând cu 2016 şi o versiune A4 g-tron, propulsată de un motor TFSI de 2.0 litri ce produce 170 de CP şi care este alimentat cu gaz şi benzină "ecologice", produse de Audi în cea mai modernă fabrică a sa de acest tip.
 
Motoarele sunt cuplate în standard la o cutie de viteze manuală cu şase trepte (cu excepţia TDI-urilor de 3.0 litri). Cutia manuală este de nouă generaţie, avân o carcasă din magneziu. O cutie automată S tronic, cu şapte trepte este oferită în standard pe versiunea 3.0 TDI de 218 CP, putând fi configurată oţional pentru restul motoarelor, cu excepţia vârfului de gamă 3.0 TDI 272 CP, care beneficiază de p cutie tiptronic cu opt trepte. Tracţiunea intergrală quattro este trecută pe lista de opţionale.
 
O dată cu noul model Audi marchează apariţia celei de-a cincea generaţie A4, model lansat sub această denumire în 1994. Dacă luăm în calcul şi Audi 80, model ce a precedat A4, ajungem la un total de nouă generaţii de maşini, produse începând cu anul 1972.
 
În toamna lui 2011 Audi marca 10 milioane de maşini din familiile 80 şi A4 produse, patru milioane dintre acestea fiind A4.
 
Audi A4 s-a produs iniţial doar în fabrica din Ingolstadt, iar din 2007 şi pe liniile de asamblare ale fabricii din Neckarsulm.

 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: