Știri

Euro NCAP dorește sporirea numărului de sisteme legate de rularea autonomă la bordul automobilelor vândute în UE

Fotocredit: 

Euro NCAP
Euro NCAP - Road Map 2025
Euro NCAP a anunțat demararea proiectului Road Map 2025 - prin intermediul căruia organizația independentă cu sediul la Bruxelles dorește accelerarera implementării în standard la bordul automobilelor a cât mai multor sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului. Scopul final al proiectului - scăderea numărului de accidente rutiere și implicit de victime rezultate în urma acestora.
 
Road Map 2025 este anunțat la aniversarea a 20 de ani de existență Euro NCAP, rezultatele testelor făcute de această organizație fiind de multă vreme unul dintre criteriile decisive în alegerea unei mașini noi.
 
Nu în ultimul rând, continua înăsprire a criteriilor de testare a determinat producătorii auto să-și îmbunătățească mereu tehnologiile de siguranță oferite la bordul automobilelor, lucru ce a dus (conform estimărilor Euro NCAP) la salvarea a circa 76.000 de vieți în Uniunea Europeană, din 1997 și până astăzi.
 
 
Proiectul Road Map 2025 prevede urmarea câțiva pași foarte clari materializați prin propunearea ca anumite tehnologii de siguranță să intre obligatoriu în dotarea standard a mașinilor noi vândute în UE. Astfel:
 
- din anul 2020 ar trebui să fie obligatorii tehnologiile de monitorizare a stării de oboseală a șoferului, de virare automată în caz de urgență, frânarea automată și protecția în cazul în care mașina este lovită din spate. Tot din anul 2020 producătorii auto ar trebui să stabilească niste standarde și proceduri clare pentru salvarea și extracția pasagerilor dintr-o mașină ce a avut un accident de circulație
 
- anul 2022 ar trebui să marcheze introducerea sistemelor de detectare și protecție a pietonilor și bicicliștilor, dar și a tehnologiilor de detectare a copiilor aflați la bord
 
- în anul 2024 toate mașinile noi vândute în UE ar trebui să fie capabile să "comunice" între ele, dar și cu infrastructura rutieră
 
"Potențialul în materie de siguranță în cazul folosirii unor asemenea tehnologii este uriaș. Dacă putem elimina erorile de natură umană am putea vedea o scădere drastică a numărului de victime și implicit a numărului de morți din accidentele rutiere. Există însă la momentul actual o grămadă de lucruri prost înțelese atunci când vine vorba de sistemele de rulare autonomă, iar rolul nostru este acela de a furniza informații clare consumatorilor în privința beneficiilor aduse de acestea", a declarat pe acest subiect Michiel van Ratingen, Secretarul General Euro NCAP.
 
Este cunoscut faptul că Euro NCAP apreciază din ce în ce mai tare și notează în consecință pozitiv prezența unor astfel de tehnologii la bordul mașinilor pe care le testează, introducând de anul trecut așa numitele notări duale în care automobilele sunt testate în versiunile de dotare standard și cu Safety Pack. "Victimile" nu au întârziat să apară, fiind nenumărate modelele care nu au mai reușit să treacă de trei stele Euro NCAP chiar dacă rezultatele la capitolele clasice de siguranță au fost bune sau foarte bune.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: