Știri

Guvernul sud-coreean acuză Nissan de manipularea testelor de emisii. Japonezii neagă acest lucru cu vehemență

Fotocredit: 

Nissan
Nissan Qashqai - emisii NOx
Nissan neagă informațiile potrivit cărora SUV-ul Qashqai vândut în Coreea de Sud ar fi fost vreodată dotat cu un sistem care să păcălească testele de emisii poluante. Reacția constructorului nipon vine în urma acuzațiilor aduse pe această temă de Ministerul Mediului din Coreea de Sud.
 
Jonathan Adashek, ofițerul de presă al Nissan, a confirmat faptul că 814 exemplare Nissan Qashqai vândute în țara asiatică au fost omologate conform cerințelor de mediu de acolo, ținând să precizeze faptul că "orice sugestie prin care se spune că nu am fi respectat legislația și am fi folosit o metodă d emanipulare a testelor de emisii poluante este falsă".
 
Adashek a mai ținut să spună faptul că Ministerul Mediului din Coreea de Sud a tras niște concluzii eronate, care vin să se bată cap în cap cu rezultatele testelor de emisii realizate în Uniunea Europeană pentru aceleași modele Qashqai omologate EURO 6. "Mașinile Nissan Qashqai vândute în Coreea de Sud corespund - omologate fiind - normelor de poluare EURO 6 reglementate în UE, iar legislația coreeană permite importul și comercializarea acestora în Coreea de Sud", a mai adăugat acesta.
 
"Nissan este dezamăgită de comunicatul de presă emis de Ministerul Mediului coreean și neagă ferm orice posibilă ilegalitate ce ar fi putut fi comisă".
 
Ministerul de resort coreean a efectuat o serie de teste pe mașini echipate cu motoare diesel, ajungând la concluzia că doar Nissan Qashqai își oprește sistemul de reducere a emisiilor după ce temperatura motorului depășește 35 de grade Celsius, la circa 30 de minute după pornire. În mod uzual, acest sisteme sunt puse în stand-by după ce temperatura motorului sare de 50 de grade, pentru e preveni o eventuală supraîncălzire a propulsorului. Când sistemul de reducere a emisiilor se oprește, motorul de sub capota lui Qashqai emite noxe la același nivel cu motoarele Volkswagen găsite neconforme în scandalul Dieselgate, semn clar pentru oficialii sud-coreeni să afirme faptul că Nissan folosește un dispozitiv similar cu cel al nemților.
 
Ministerul Mediului din Coreea de Sud are în plan să amendeze Nissan cu circa 280.000 de dolari și acerut constructorului japonez să recheme în service mașinile afectate de problemă. Totodată, Nissan are la dispoziție trei luni să regleze toate aceste probleme legate de emisiile poluante.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: