Știri

Mercedes-Benz a lansat în România cele mai noi SUV-uri ale sale

Fotocredit: 

Auto-TestDrive, Mercedes-Benz România
Mercedes-Benz SUV - Cucereste orice drum
Mercedes-Benz a pornit anul trecut o campanie de refresh în toate segmentele SUV-urilor din portofoliu. Și cum un brand de talia constructorului din Stuttgart nu putea să facă acest lucru decât în stilul german, "tipicar", primul pas a fost anunțul regândirii strategiei legate de numele viitoarelor sale modele de teren. Astfel, noile SUV-uri Mercedes-Benz au primit denumiri legate îndeaproape de clasa berlinelor sau hatchback-urilor pe a căror platformă tehnică sunt dezvoltate și construite. 
 
Primul pas a fost făcut cu noul GLA, lansat la sfârșitul anului 2013 și bazat pe A-Class. Anul 2014 a însemnat premiera mondială a noului GLE Coupe, model ce a intrat direct în competiție cu BMW X6. Primăvara acestui an ne-a adus noul GLE, mașină ce a pus punct denumirii ML din configuratorul Mercedes-Benz și ni s-a prezentat estetic drept un facelift al deja legendarului ML, lansat în 1997 și având un succes enorm cu toate generațiile produse. Mercedes-Benz GLC "a văzut lumina zilei" în iunie anul acesta și vrea să atragă clientela tânără ce viza până acum GLK.
 
Luna septembrie 2015 a marcat începutul campaniei de lansare oficială a noilor GLC, GLE și GLE Coupe în țara noastră, Mercedes-Benz România organizând pe 23 și 24 septembrie o mică "expediție" dedicată jurnaliștilor auto români. Am avut plăcerea să fim și noi invitați la eveniment, desfășurat sub sloganul "Cucerește orice drum". Adunarea de start ne-a adus la Casa Vlăsia, în apropiere de Snagov, acolo unde staff-ul Mercedes-Benz România ne-a prezentat programul de teste. Urma o plecare în coloană spre Cheile Grădiștei, ocazie cu care am putut testa comportamentul pe șosea al mașinilor, în timp ce a doua zi ni se pregătise un traseu de off-road ușor, "tradus" în practică prin ieșiri pe drumurile de țară sau forestiere din zona Fundata-Peștera.
 
Mașinile de test - Mercedes-Benz GLC 220 d, Mercedes-Benz GLE 350 d și Mercedes-Benz GLE Coupe 350 d. Primul dintre ele echipat cu deja binecunoscutul motor 2.2 diesel de 170 CP, în timp ce GLE și GLE Coupe aveau sub capotă cu un diesel V6 de 3.0 litri ce dezvoltă 258 de CP.
 
 
Cu un design cu totul schimbat față de GLK, model căruia i-a luat locul, noul Mercedes-Benz GLC ni se prezintă ca o mașină mai soft, cel puțin din punctul de vedere al esteticii. Au dispărut elementele "dure" compuse din linii drepte, care apropiau GLK de G-Class.
 
 
Noul GLC transformă practic un C-Class într-o mașină cu capabilități off-road, descurcându-se mai mult decât onorabili în ieșirile noastre în afara drumurilor asfaltate. Dimensiunile relativ mici și aportul "bătrânului" motor 2.2 diesel îi permit lui GLC să se strecoare pe drumuri înguste mărginite de vegetație sau bolovani, dar să să urce rampe serioase. Pe astfalt mașina nu este cu mult diferită față de vechiul GLK, un model apreciat pentru ținuta sa de drum exemplară. 
 
Interiorul a preluat mare parte din ceea ce vedem la noul C-CLass, cu toate elementele de design și de funcționalitate. Poate că era locul unei abordări puțin schimbate zicem noi, direcționate spre ideea unei mașini de teren.
 
 
Noul GLE ni se prezintă ca o evoluție estetică a celei de-a treia generații ML, primind un refresh de design pentru a se alinia în ultimele tendințe promovate de Mercedes-Benz. Modificările evidente le regăsim la partea frontală, mult mai fluidă ca și linie, dar și la blocurile optice spate, întinse acum mult mai mult pe lățime. Interiorul a primit ca și noutate integrarea ecranului de tip tabletă între gurile de ventilație centrale.
 
 
Dintre toate cele trei modele testate de noi, GLE este de departe cel mai capabil în off-road datorită celei mai mari gărzi la sol, dar și unui șasiu special adaptat unor astfel de escapade în afara drumurilor asfaltate. Dacă vorbim de asfalt, Mercedes-Benz GLE se simte cel mai bine la drum întins pe autostradă, acolo unde datorită antifonării impecabile și a noii cutii de viteze automate 9G-Tronic sutele de kilometri pot trece pe nesimțite. Motorul V6 de 258 de CP nu trece de 1.300 rpm la 130 de km/h, în treapta a noua. Pe drumurile virajate din zona Brașovului masivitatea și centrul de greutate ridicat te aduc repede cu picioarele pe pământ, GLE nefiind niciun moment o mașină cu care ai vrea să încerci limitele fizicii.
 
 
Mercedes-Benz GLE Coupe a fost de departe "vedeta" evenimentului de la Cheile Grădiștei, fiind modelul cu cea mai mare cerere la condus în rândul participanților la test.
 
 
Impozant prin masivitatea caroseriei completată de jantele imense pe 21 de inch, dar și prin alura de coupe cu patru uși, noul GLE Coupe se ridică evident la nivelul lui BMW X6. În off-road se descurcă aproape la fel de bine ca și GLE, fiind penalizat însă de garda la sol puțin mai mică sau de dimensiunile jantelor, lucruri ce te faceau să-l menajezi în porțiunile dificile.
 
Pe șosea însă lucrurile se schimbă radical în favoarea lui GLE Coupe, noul "cocoșat" de la Mercedes-Benz fiind favoritul nostru în testul brașovean. Șasiul perfect setat și lățimea anvelopelor contracarează foarte bine greutatea mașinii, permițând astfel abordări curajoase pe curbe, dar și reprize suficient de sportive datorate motorului și cutiei de viteze.
 
La interior regăsim cam aceeași atmosferă ca și în GLE, cu materiale de foarte bună calitate și o asamblare a lor la nivelul cu care Mercedes-Benz ne-a obișnuit.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: