Știri

Povestea Dieselgate face ca 300.000 de mașini diesel EURO 5 noi să rămână fără clienți, în Germania

Fotocredit: 

Volkswagen
Volkswagen Passat AllTrack - 2012
Scandalul Dieselgate a făcut ca dealerii de mașini din Germania să rămână pe stoc cu circa 300.000 de mașini diesel EURO 5, tot mai greu de vândut în perspectiva posibilelor interdicții de circulație ce ar putea fi impuse în orașe precum Munchen sau Stuttgart.
 
COnform estimărilor Asociației Dealerilor din Germania (ZDK), toate mașinile rămase pe stoc începând cu luna septembrie 2015 ar valora circa 4.5 miliarde de euro, o sumă imensă rămasă imobilizată în curțile comercianților de mașini noi.
 
Thomas Peckruhn, președintele ZDK și-a arătat în acest sens îngrijorarea, potrivit căreia "aceste mașini pot fi vândute cu mare dificultate din cauza temerilor venite din partea clienților".
 
Un sondaj efectuat de specialiștii ZDK în rândul a 718 retaileri de automobile de diferite mărci a relevat faptul că peste trei sferturi dintre automobilele rămase pe stoc au primit reduceri substanțiale de preț și cu toate acestea ele rămân nevândute. Dealerii se mai plâng și de lipsa sprijinului venit din partea producătorilor auto.
 
Criza mașinilor diesel a luat o turnură fără precedent în Germania, ultimele luni fiind marcate de anchete și percheziții la sediile unor mărci precum Volkswagen, Audi, Porsche sau Mercedes-Benz în scopul găsirii unor dovezi care să susțină faptul că toți acești producători au manipulat ani la rând testele de emisii poluante pentru o bună parte dintre motorizările diesel din portofoliu.
 
Valurile de scandaluri astfel iscate au determinat începerea unor campanii de acordare de bonusuri financiare pentru clienții ce renunță la "rablele" diesel EURO 1 - EURO 4 în favoare unor modele mai puțin poluante. De asemenea, cam toate modelele diesel EURO 5 vor fi rechemate în service pentru modificări software, gândite să reducă emisiile de NOx sau de alte substanțe și particule nocive.
 
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: