Știri

Renunță germanii la Volkswagen? Marca germană a terminat anul 2016 în scădere, pe "teren propriu"

Fotocredit: 

Volkswagen
VW - vanzari Germania 2016
Scandalul Dieselgate și-a pus amprenta și asupra vânzărilor Volkswagen din Germania, cea mai populară marcă de automobile în rândul nemților terminând anul 2016 cu un minus de 4.3% față de cifrele raportate cu un an înainte.
 
Astfel, chiar dacă rămâne lider al pieței prin cele mai bine de 656.000 de automobile livrate în Germania, Volkswagen a marcat al doilea cel mai mare recul al vânzărilor, după cele 19.5 procente înregistarte de brandul DS. Tot pe minus, dar cu valori neglijabile, au mai terminat anul 2016 mărcile smart (-1.3%), Hyundai (-1.1%) și Jeep (-0.2%).
 
Restul mărcilor prezente pe cea mai importantă piață din Europa au raportat creșteri ale vânzărilor, printre ele regăsindu-se și Dacia cu un plus de 7.3 procente (49.124 unități livrate clienților).
 
"Campionii" procentelor de creștere din anul ce tocmai s-a încheiat sunt, în ordine, Jaguar (+74.7%), Alfa Romeo (+ 53.3%), Lexus (+46.0%) și SsangYong (+37.2%). Tesla a vândut 1.908 exemplare Model S și Model X, înregistrând un plus de peste 20 de procente față de anul 2015.
 
În cifre absolute, topul zece atunci când vine vorba de vânzări este următorul:
 
1. Volkswagen - 656.025 unități (-4.3%)
2. Mercedes-Benz - 311.286 unități (+8.5%)
3. Audi - 289.617 unități (+7.6%)
4. BMW - 262.083 unități (+5.4%)
5. Opel - 243.792 unități (+6.3%)
6. Ford - 239.766 unități (+6.8%)
7. SKODA - 186.172 unități (+3.5%)
8. Renault - 125.300 unități (+13.9%)
9. Hyundai - 107.228 unități (-1.1%)
10. SEAT - 97.585 unități (+3.1%)
 
Iată și statistica detaliată a vânzărilor de automobile noi din Germania, pentru anul 2016, furnizată de KBA.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: