Teste

Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
Vara lui 2016 marca prezentarea noului Clio facelift, “revizia” estetică a celui mai de succes model de clasă mică din Europa aducând în prim plan câteva elemente stilistice utilizate de mai toată gama actuală din portofoliul francezilor de la Renault.
 
De facelift au beneficiat, evident, atât versiunea normală a lui Clio, cât și sportivul Clio RS, Renault reintroducând însă cu această ocazie și o variantă extrem de apreciată de fanii mărcii în anii precedenți – Clio GT Line. Despre acest din urmă model vă vom vorbi astăzi, după ce l-am testat în versiunea de motorizare 1.2 TCe, capabilă să producă 120 de CP și cuplată la o cutie de viteze manuală, cu șase trepte.
 
1. Prezentare generală
 
Ce a adus nou faceliftul lui Clio? Cele mai importante schimbări se văd la nivelul blocurilor optice, acestea primind o nouă semnătură LED pentru luminile de zi, dar și posibilitatea configurării în versiunea PURE LED, tehnologie ce și-a arătat avantajele indiscutabile pe modelele superioare din gamă. Tehnologiile LED au “atins” și stopurile, modificările estetice putând fi subtil remarcate și atunci când vobim de barele față/spate.
 
La interior schimbările sunt și mai mici, vizibilă fiind introducerea unei noi console de comandă pentru reglarea oglinzilor laterale, preluată de la Megane. Renault vorbește și despre îmbunătățirea calității materialelor, dar și despre posibilități crescute de personalizare stilistică a habitaclului.
 
Linia de echipare GT Line vrea să umple golul dintre versiunile normale ale lui Clio și performantul Clio RS, punând accentul în primul rând pe ridicarea nivelului de agresivitate estetică. Astfel, la exterior bara față găzduiește grile argintii mult mai proeminente, iar bara spate este mărginită în partea sa inferioară de un difuzor de aer vopsit în argintiu, nuanță regăsită și pe capacele oglinzilor laterale. Imaginea curajoasă a exteriorului este completată de o evacuare cromată de dimensiuni generoase, de pragurile laterale dar și de un set de jante din aliaj ce pot fi configurate în variante pe 16 sau 17 inch. La interior se remarcă scaunele sport, pedalierul din aluminiu sau volanul ce poartă inscripția GT Line.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (01)
 
Cei interesați de noul Renault Clio GT Line îl pot configura în trei versiuni de motorizare – 1.2 TCe 120 CP, 1.5 dCi 90 CP sau 1.5 dCi 110 CP. Primele două variante pot fi cuplate opțional și la o cutie de viteze automată EDC, cu șase trepte. Prețul de pornire – 14.650 de euro, TVA inclus, pentru versiunea TCe 120, cutie de viteze manuală.
 
Cum deja v-am obișnuit, mașinile testate sunt de cele mai multe ori configurate cu o lungă listă de dotări opționale, exemplarul despre care vă vom vorbi costând nu mai puțin de 16.400 de euro, TVA inclus.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Motor
 
Propulsorul de 1.2 litri TCe nu este un nou venit în gama Clio, acesta putând fi configurat și înainte de facelift însă doar alături de o cutie automată EDC. Iată că de-acum unitatea turbo pe benzină poate livra cuplul motor la roți și cu ajutorul unei cutii de viteze manuale, cu șase trepte, lucru ce nu poate decât să bucure amatorii șofatului “old school”.
 
Pe hârtie, cei 120 de CP și cuplul motor maxim ce ajunge la 205 Nm pot accelera mașina de la 0 la 100 de km/h în 9.0 secunde, viteza maximă ajungând la 182 de km/h.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (02)
 
Cifrele de mai sus nu par atât de impresionante, însă realitatea îți dezvăluie o mașină extrem de distractivă la condus atunci când vorbim de prestațiile motorului de sub capotă. Raportate la greutatea mașinii, ce depășește cu puțin 1.000 de kg, cifrele de putere și cuplu îți permit să te joci în voie cu acul turometrului, știind că în orice moment ai suficiente resurse în depășiri.
 
Transmisie
 
Renault pare să fi ascultat criticile fanilor atunci când vine vorba de dispariția cutiilor de viteze manuale din portofoliul modelelor Clio cu pretenții sportive, oferind pe noul Clio GT Line o unitate “sănătoasă”, în adevăratul sens al cuvântul. Cu o timonerie extrem de precisă, dar care-ți cere puțină fermitate în selectarea treptelor, cutia manuală în șase trepte te lasă să gestionezi după bunul plac cuplul motor livrat la roți, iar acest lucru nu poate decât să-și aducă zâmbetul pe buze. Tonul sportiv este completat și de măciulia schimbătorului, fabricată din aluminiu, material ce acoperă și pedalierul.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (03)
 
Sistem de frânare
 
Clio GT Line este echipat cu un sistem de frânare ce presupune discuri ventilate pe puntea față și tamburi pe spate. Combinația oferă un comportament mai mult decât sigur atunci când se utilizează pedala de frână, indiferent de situație, dată fiind masa nu foarte mare a mașinii.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (04)
 
Jantele pe 17 inch era încălțate cu anvelope de iarnă Nokian A3 205/45/R17, producătorul finlandez dovedindu-se încă o dată a fi un jucător redutabil în segmentul dedicat anotimpului rece. Chiar dacă sunt ceva mai zgomotoase la miteze mari, cauciucurile oferă aderență foarte bună atât pe asfalt uscat, cât și pe umed, la temperaturi joase.
 
Consum
 
Valorile oficiale de consum comunicate de Renault, în cazul lui Clio TCe 120 GT Line BVM, indică 6.8 l/100km în traficul urban, 4.5 l/100km în regim urban și 5.3 l/100km în regim mixt.
În regim extraurban, după ce am parcurs peste 300 de km rulați cât mai aproape de limitele legale de viteză, computerul de bord nu a sărit de 5.5 l/100km, în timp ce aventurile urbane prin București au stabilizat consumul la 7.8 l/100km, în condițiile utilizării modului ECO și cu sistemul Start&Stop activat.
 
Comportament rutier
 
Clio GT Line oferă o suspensie simțitor modificată față de restul gamei normale Clio, iar acest lucru nu poate mulțumi deopotrivă și amatorii de rulare sportivă și iubitorii confortului. Dacă pe viraje și la schimbările bruște de direcție mașina îți aduce oarecum aminte de fratele mult mai sportiv RS, comportându-se admirabil, trecerile peste denivelări de orice fel zguduie serios pasagerii. Din fericire, deranjul nu este susținut și de zgomote neplăcute.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (05)
 
Sistemul de direcție oferă tot feedeback-ul necesar în abordarea traselor, fiind pe măsura senzațiilor dinamice accentuate ce pot fi imprimate de mașină.
 
Comportament în mediul urban
 
Dacă scoatem din ecuație consumul, Clio TCe 120 GT Line poate fi fără probleme o mașină de oraș, dimensiunile sale specifice clasei mici fiind completate de un arsenal serios de sisteme de asistență. Astfel, senzorii de parcare și camera video pentru marșarier fac din manevrele de parcare o joacă de copii.
 
Poziția la volan și vizibilitatea
 
Scaunul cu specific GT Line oferă o poziție ideală șoferului, fiind amplasat destul de aproape de podea și oferind un suport lateral impecabil. Din această postură ești mereu conectat la drum și ai la îndemână toate comenzile esențiale ale mașinii.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (06)
 
Chiar dacă luneta nu permite să vezi foarte multe prin oglinda retrovizoare, oglinzile laterale suficient de mari completează acest minus.
 
Faceliftul aplicat vara trecută familiei Clio a adus pe lista de dotări opționale farurile full LED PURE VISION, oferite însă în standard pe GT Line. Tehnologiile din spatele farurilor transformă noaptea în zi și plasează Renault Clio pe lista puținelor mașini de clasă mică ce pot oferi un asemenea sistem.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (07)
 
3. Confort interior și siguranță
 
Așa cum vă spuneam, faceliftul adus de Renault micului Clio nu a modificat radical interiorul mașinii. Pe lângă noile comenzi de pe portiera șoferului, planșa de bord și fețele de uși au primit materiale mai bune, iar posibilitățile de configurare stilistică au crescut.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (08)
 
Clio GT Line plusează cu scaunele sport îmbrăcate parțial într-o combinație aparte de piele și material textil, dar și prin suita de elemente ce vin să creeze o atmosferă cu totul specială – volan sport îmbrăcat în piele cu găurele și emblemă GT Line în partea inferioară sau pedalier și schimbător de viteze din aluminiu.
 
Materiale și calitatea asamblării
 
Se văd la acest capitol schimbările în bine la nivelul calității materialelor, atunci când vorbim mai ales de fețele de uși. Planșa de bord oferă același standard ridicat în zona sa superioară, materialele tari fiind rezervate pentru toată partea inferioară. Aceeași tendință se observă și atunci când vorbim de calitatea asamblării, cu plusuri și minusuri ce nu ies din media celor mai bune modele din clasa mică.
 
Spațiu interior
 
Renault Clio oferă suficient de mult spațiu pentru șofer și alți trei pasageri, la nevoie putând fi înghesuit pe bancheta din spate un al patrulea, însă doar pe distanțe foarte scurte. Și cum micul model francez nu este gândit a fi un “devorator de kilometri”, oferta sa din habitaclu va mulțumi fără doar și poate toată paleta de clienți.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (09)
 
Portbagajul oferă 300 de litri ca și volum pentru depozitare, valoare mai mult de cât decentă în segment. Astfel, două persoane pot pleca fără probleme într-un concediu ce presupune distanețe mari și o gamă diversă de bagaje.
 
Antifonare
 
Clio TCe 120 GT Line este prietenos cu urechile pasagerilor mai ales în oraș și la viteze mici, însă întrece limitele în regim de rulare extraurban, la peste 100 de km/h, aducându-ți aminte că pentru un plus de confort ai în gama Renault modele precum Megane și Talisman.
 
Infotainment
 
Dacă în standard Clio GT Line vine cu sistemul Media Nav Evolution, opțional se poate configura binecunoscutul R-LINK, ce oferă un ecran tactil de 7 inch și navigație furnizată de Tom Tom. Cu o interfață prietenoasă și un răspuns foarte rapid la comenzi, R-LINK oferă acel plus din ce în ce mai necesar unui stil de viață “conectat”.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (10)
 
Sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului
 
Renault Clio nu oferă o listă foarte bogată de astfel de sisteme, pe lista echipamentelor standard sau opționale regăsindu-se doar tehnologia monitorizării presiunii în pneuri și sistemul Easy Park Assist, ce poate parca automat mașina. Mai putem aminti sistemul de frânare de urgență AFU sau sistemul de asistență la plecarea din rampă.
 
Euro NCAP
 
Testat la momentul lansării actualei generații, în 2012, Renault Clio a primit maximul de cinci stele. Ar fi interesant de văzut cum ar sta lucrurile în acest moment, o dată cu înăsprirea criteriilor de testare ce pun accentul din ce în ce mai tare pe sistemele de siguranță activă și de asistență a șoferului.
 
4. Buget/Prețuri
 
Modelul testat de noi constituite și versiunea de intrare în gama Clio GT Line, dacă facem abstracție de dotările opționale prezente pe mașină. Astfel, cei ce doresc o mai mare doză de sportivitate pentru un Clio ar trebui să scoată din buzunar cel puțin 14.650 de euro, TVA inclus.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (11)
 
Celelalte două versiuni de motorizare disponibile alături de GT Line costă cel puțin 15.700 de euro (1.5 dCi 90 cutie manuală cinci trepte), respectiv 16.350 de euro (1.5 dCi 110 cutie manuală șase trepte). Alegerea cutiei automate EDC urcă prețul cu alți 1.350 de euro, în cazul versiunilor TCe 120 și dCi 90, singurele disponibile într-o asemenea configurație.
 
Renault Clio GT Line beneficiază în România de o garanție de 3 ani, în limita a 100.000 de kilometri.
 
5. Concluzii
 
Renault se pricepe de minune să adauge în “meniul” mașinilor sale, la nevoie, acea doză de sportivitate ce te fac să zâmbești întotdeauna la volan. Și dacă supersportivele Clio RS sau RS Trophy vi se par prea scumpe sau prea dure în utilizarea de zi cu zi, Clio GT Line poate alimenta cu succes acel “supliment”, atât la nivelul performanțelor, dar mai ales atunci când vine vorba de designul sportiv, condimentat exact în măsura potrivită.
 
Test Drive Renault Clio TCe 120 GT Line (12)
 
Iar motorul TCe de 1.2 litri combinat cu o cutie de viteze manuală îți aduce aminte de perioada în care șoferul putea să strunească fără prea multă asistență caii de sub capotă.
 
Renault Clio TCe 120 GT Line
 
Puncte pozitive:
· Prestațiile motorului 1.2 TCe
· Cutia manuală exactă
· “Suplimentele” aplicate designului exterior și interior
· Scaunele sport
· Farurile LED PURE VISION
· Consumul mic în regim extraurban
 
Puncte negative:
· Suspensia prea dură
· Antifonarea la viteze mari
· Puține sisteme de siguranță activă


Date tehnice Renault Clio TCe 120 GT Line
 
Motor: benzină turbo, patru cilindri, 1.2 litri TCe EURO 6
Cilindree: 1.197 cmc
Putere: 120 CP la 5.500 rpm
Cuplu maxim: 205 Nm, de la 2.000 rpm
0-100 km/h: 9.0 s
Viteză maximă: 182 km/h
Volum portbagaj: 300 litri
Greutate (fără șofer): 1.090 kg
Preţ de pornire în România: 14.650 euro, TVA inclus
Preţ model testat: 16.400 euro, TVA inclus
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

7

Motorizare: 

7

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
 



Conținut Auto-TestDrive recomandat: