Știri

Noua Kia Stinger este cea mai rapidă mașină construită vreodată de sud-coreeni

Fotocredit: 

Kia
Noua Kia Stinger
 
Kia a dezvăluit în sfârșit mult așteptatul sedan sportiv GT, cu ocazia ediției 2017 a Salonului Auto de la Detroit. Botezat Stinger, noul model devine cea mai rapidă Kia din istorie, promițând performanțe dinamice de invidiat.
 
Având ca sursă de inspirație conceptul GT, prezentat în 2011 la Salonul Auto de la Frankfurt, noua Kia Stinger se vrea a fi un model Gran Turismo în adevăratul sens al cuvântului, prin alura sa de sedan coupe ce acunde sub caroserie tehnologii demne de cele mai rapide mașini ale momentului. Astfel sub capota lui Stinger stă, ca și vârf de gamă, un V6 twin-turbo, de 3.3 litri, capabil să furnizeze 365 de CP și 510 Nm cuplu maxim, cifre ce permit o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde, dar și atingerea unei viteze maxime de 269 de km/h. O a doua versiune Kia Stinger este propulsată de un 2.0 turbo de "doar" 255 de CP și 353 de Nm cuplu maxim. Ambele propulsoare sunt montate longitudinal, cât mai în spate posibil în compartimentul motor.
 
Motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte, dezvoltată "in-house" de către inginerii Kia/Hyundai și care livrează cuplul motor către roțile spate sau către toate roțile, în cazul în care clienții vor opta pentru versiunea cu tracțiune integrală. Dealtfel, noua Kia Stinger este și primul sedan produs de sud-coreeni ce poate fi configurat în altă versiune, alta decât cu tracțiune față. Sistemul AWD beeficiază și de un sistem de control vectorial pentru livrarea cuplului motor, furnizând valorile cele mai eficiente spre fiecare roată în parte, în funcție de condițiile punctuale de aderență. pentru versiunea cu tracțiune spate Kia a pregătit un diferențial mecanic cu alunecare limitată.
 
În timp ce primul propulsor va fi destinat cu siguranță doar piețelor din Sua și din Orientul Mijlociu, varianta 2.0 și un eventual propulsor diesel vor putea fi comandate și de către clienții europeni. Premiera europeană a noii Kia Stinger va avea loc în luna martie, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
 
Trenul de rulare a fost special dezvoltat în centrul Kia de la Frankfurt, fiind ulterior testat pe circuitul de la Nurburgring și promite să ofere performanțe dinamice ce plasează Stinger alături de concurenți serioși și cu "pedigree", precum BMW Seria 4 Gran Coupe. Șoferul va avea la dispoziție cinci moduri distincte de rulare - Personal, Eco, Sport, Comfort și Smart.
 
În cazul versiunii V6, de performanțele de frânare se ocupă un sistem furnizat de Brembo, ce include discuri ventilate și etrieri cu patru pistonașe pe față și două pe spate. varianta 2.0 de 255 de CP oferă discuri ventilate pe față și discuri normale pe spate.
 
Ca și dimensiuni, noua Kia Stinger măsoară 4.83 metri lungime, 1.87 metri lățime și 1.4 metri în înălțime, în timp ce ampatamentul are valoarea de 2.9 metri.
 
Pe lângă performanțele dinamice, noua Kia Stinger oferă în standard și un pachet impresionant de sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului, printre care se numără Forward Collision Assistance, Advanced Smart Cruise Control, Lane Keep Assist sau Rear Cross Traffic Alert.
 
Interiorul noului GT lansat de Kia combină elementele clasice oferite pe utlimele modele de către sud-coreeni, ca volanul multifuncțional și ansamblul ceasurilor de bord, cu un design axat pe sportivitate și pus în evidență de gurile de ventilație circulare, ce ne aduc aminte de portofoliul familiei C-Class de la Mercedes-Benz. Sistemul de infotainment își proiectează informațiile pe un ecran plasat central în partea superioară a planșei de bord, din ecuație nelipsind materiale precum pielea sau aluminiul.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: