Știri

Ofensiva "electrică" Volkswagen continuă cu nou concept - I.D. CROZZ

Fotocredit: 

Volkswagen
Volkswagen I.D. CROZZ
Volkswagen continuă ofensiva sa de prezentare a conceptelor electrice dezvoltate sub logo-ul I.D., Salonul Auto de la Shanghai găzduind premiera mondială pentru I.D. CROZZ - model ce succede versiunile I.D. și I.D BUZZ.
 
Pe fondul ambițioaselor ținte setate de germani (Volkswagen vorbind despre un milion de mașini electrice vândute anual în 2025), conceptul I.D. CROZZ prefigurează un viitorul crossover electric de serie ce va fi lansat în 2020 și care va fi capabil să ofere "aventuri" în limita unei autonomii de cel mult 500 de km.
 
De propulsia conceptului se ocupă două motoare electrice capabile să furnizeze împreună puțin peste 300 de CP, alimentate de o baterie amplasată sub podea și ce se poate reîncărca până la 80% în doar 30 de minute, atunci când este utilizată o stație de încărcare de 150 de kW, pe curent continuu.. Arhitectura amplasării bateriei are la bază noua platformă modulară MEB, soluție ce a permis obținerea unui centru de greutate scăzut, dar și distribuția maselor într-o proporție aproape perfectă între punțile față/spate.
 
Este evident faptul că Volkswagen I.D CROZZ beneficiază de cele mai noi tehnologii de rulare autonomă, o simplă apăsare timp de trei secunde a logo-ului VW de pe volan activând așa numitul mod "I.D. Pilot", care preia toate responsabilitățile șoferului. Instrumentarul de bord este înlocuit în totalitate de ecrane tactile și alte soluții ce au la bază realitatea augmentată, principalele funcții de infotainment putând fi controlate prin intermediul gesturilor.
 
Volkswagen vorbește despre un spațiu interior comparabil cu cel oferit de noul Tiguan Allspace, atu furnizat tot de utilizarea platformei tehnice MEB. Pasagerii au acces la locurile din spate prin intermediul unui set de portiere glisante, iar configurația scaunelor poate fi adaptată extrem de flexibil la nevoile de moment.
 
Exteriorul conceptului I.D. CROZZ este pus în evidență de liniile extrem de fluide, dar mai ales de complexitatea blocurilor optice care, pe lângă funcțiile clasice de semnalizare și iluminare, oferă și posibilitatea comunicării speciale cu celelalte automobile participante la trafic și dotate similar.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: