Știri

Scandalul emisiilor de NOx lovește puternic Grupul Renault, prin noi acuzații dezvăluite de presa franceză

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
Renault dCi - emisii NOx
 
Franța - scandalul emisiilor de NOx e revenit ieri pe tapet prin dezvăluirile făcute de jurnaliștii de la Liberation care, citând un raport oficial al DGCCRF (Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor), acuza Renault de faptul că ar fi utilizat un dispozitiv de păcălire a testelor oficiale de noxe. Constructorul francez neagă vehement orice acuzații.
 
Raportul de aproape 40 de pagini cuprinde o sinteză a anchetei începute la sfârșitul anului 2015 și care vizează emisiile de NOx în cazul unor modele Renault propulsate de unități dCi. În lumină sunt puse modelele Clio și Captur care, echipate cu motoare diesel Euro 5 și respectiv Euro 6 ar fi înregistrat în condiții de rulare apropiate de traficul normal emisii de NOx mai mari cu peste 300% față de valorile notate pe timpul testelor oficiale de omologare, desfășurate în condiții speciale de laborator.
 
Concluzia celor de la DGCCRF, pusă pe hârtie în documentele trimise procurorilor francezi la sfârșitul anului trecut, vorbește despre "utilizarea unui dispozitiv ce modifică funcționarea motorului în scopul reducerii valorilor de NOx emis, atunci câns sunt efectuate teste în condiții de laborator".
 
Într-un comunicat de presă transmis ieri, Grupul Renault neagă orice acuzație speculată de presa din Hexagon și se abține de la orice comentarii pe marginea investigațiilor curente efectuate de justiția franceză. "Renault nu poate confirma veridicitatea, caracterul complet și credibilitatea informațiilor publicate în așa zisul articol. Compania noastră își va dovedi conformitatea cu reglementările de mediu și își rezervă explicațiile pentru a fi prezentate în fața judecătorilor însărcinați să investigheze acest caz", se arată în comunicatul oficial.
 
În plus, Renault ține să reafirme faptul că nu a utilizat niciodată un dispozitiv de păcălire a testelor de emisii, respectând întotdeauna toate reglementările de mediu valabile în Europa.
 
Cu toate acestea, în urmă cu mai bine de un an, Renault rechema în service câteva sute de mii de exemplare Captur echipate cu motorul 1.5 dCi Euro 6, în scopul de a "remedia o problemă de calibrare, legată de emisiile de NOx". Francezii vorbeau despre diferențele între emisiile de NOx la diferite temperaturi ambientale, sistemul integrat în motor fiind conceput să funcționeze în parametri normali doar în intervalul cuprins între 20 și 30 de grade Celsius. La temperaturi din afara intervalului specificat, emisiile de NOx s-au dovedit a fi și de până la patru ori mai mari.
 
Dacă acuzațiile DGCCRF se vor dovedi a fi adevărate, sunt toate șansele ca CEO-ul Grupului Renault, Carlos Ghosn, să fie considerat direct responsabil pentru ilegalități, dat fiind faptul că mai marele gigantului francez nu și-a delegat în niciun moment responsabilitatea către subalternii săi atunci când vine vorba de controlul conformității tehnice a unităților propulsoare.
 

Categorie: 




Conținut Auto-TestDrive recomandat: