Teste

 

Test Drive Dacia Sandero 0.9 TCe 90 CP Laureate

Fotocredit: 

Auto-testdrive

După ce am fost prezenți la inaugurarea oficială a noilor modele Dacia în România din data de 13 noiembrie, astăzi am avut prilejul să testăm noua generație a modelului Sandero 2012 Laureate, echipat cu motorul turbo pe benzină de 900 cmc.

1. Prezentare generală
 
Prețurile pentru noul model vor porni de la 6.990 euro (TVA inclus), iar modelul Sandero Stepway va începe ca preţ de la 10.800 euro (TVA inclus).
 
Începând cu noul model, putem beneficia de sistemul multimedia de navigație cu touch-screen, tapițerie din piele, asistență la parcarea cu spatele și chiar sistemul ESP în standard.
 
Dacia își prezintă noua mașină în următorul mod "design atrăgător, interior modern, spațiu generos, finisări de calitate, și în plus totul la un preț accesibil", iar noi tindem să îi dăm dreptate, cel puțin în prima parte.
 
Dacia Sandero
Noua înfățișare a modelului Dacia Sandero
 
Noul design este un mare pas înainte, blocurile optice ducându-ne cu gândul la modelele nemțești și configurând pentru următorii ani noua identitate Dacia.
 
2. Comportament rutier
 
Am avut la dispoziție echiparea Laureate propulsată de noul motor turbo în 3 cilindri de 898 cmc. Puterea maximă dezvoltată este de 90 CP la 5.250 turații/minut iar cuplul maxim dezvoltat este de 135 Nm la 2500 rpm.
 
Motorul este suficent de agil pentru a nu crea probleme în momentul executării unei depășiri, iar cutia de viteze este corect etajată. Trebuie remarcată silențiozitatea aceastei motorizări - fapt datorat desigur cilindreei scăzute, zgomotul facându-se resimțit abia spre  3500 de rotații.
 
Sandero pe sosea
O apariție plăcută pe șoselele României
 
În ceea ce privește strict motorizarea, diferențele sunt sesizabile față de vechile echipări 1,4 MPI sau chiar 1,6 MPI atât în ceea ce privește rafinamentul și consumul, de luat în calcul fiind și taxele și impozitele aferente noului motor de sub 1000 cmc.
 
Consumul declarat de Dacia se situează la 6,6 litri/100 km în mediul urban, 4,6 litri în afara localităților și 5,3 litri/100km în cazul unui consum mixt. Noi am reușit un consum mixt de 5,8 litri/100km ceea ce se apropie de cifrele oficiale. Accelerația până la viteza de 100 de km/oră se realizează în circa 11 sec, iar mașina poate atinge o viteză maximă de 169 km/oră-cifre mulțumitoare pentru publicul țintă căreia se adresează noua Sandero.
 
3. Confort interior
 
Noul interior preia foarte multe funcții de la fratele mai mare Logan 2. Astfel, avem o nouă planșă de bord modernă, ce poate cuprinde în funcție de echipare comenzi pe volan, sistem de navigație și multimedia cu ecran tactil, Bluetooth și priză USB (preț 300 euro cu TVA inclus), funcție ECO-mode, asistență la parcare cu spatele, limitator de viteză, volan îmbrăcat în piele (400 euro cu TVA inclus-ultimele 3 opțiuni). 
 
O mare noutate pentru Sandero este posibilitatea comandării tapițeriei din piele "Carbone Fonce": piele naturală pe partea centrală a scaunelor și artifială pe lateralul acestora pentru un preț de 600 euro cu TVA.
 
Dacia Sandero - interior
Sandero vine cu o nouă planșă de bord
 
În ceea ce privește siguranța, deși nu au fost executate încă testele EuroNCAP ne putem aștepta la rezultate bune datorită prezenței standard a celor 4 airbag-uri (șofer, pasager și tip cortină față) și a sistemelor ABS, ASR și ESP. În 2008 modelul anterior a obținut 3 stele, o clasare medie, care sperăm să fie îmbunătățită anul acesta. 
 
Capacitatea portbagajului este similară modelului anterior, respectiv 320 de litri, suficient pentru clasa din care face parte noul Sandero. Bancheta spate poate fi fracționată și rabatată în proporție de 1/3-2/3 în mod identic pe toate variantele de echipare.
 
4. Motorizări/Prețuri
 
Sunt disponibile 3 versiuni de echipare: ACCES - preț de start 6990 euro; AMBIANCE - preț de start 7900 euro și LAUREATE care pornește de la 9000 euro TVA inclus.
 
Cele 4 versiuni de motorizare oferite momentan sunt următoarele: 1.2 16V 75 CP / 0.9 TCe 90 CP pentru benzină și 1,5 DCI 75 CP respectiv 90 CP pentru pasionați de motoare diesel
 
Motorul Renault/Dacia 0,9 TCe
Noul motor turbo pe benzina (TCe 0,9 l)
 
Cum era de așteptat, variantele pe motorină vor fi cele mai scumpe ajungând în cazul echipării de top la 10.900 euro pentru motorul de 75 CP și 11.500 euro pentru diesel-ul de 90 CP.
 
Modelul prezent in test are un preț final de 10.700 de euro, fiind vorba de echiparea Laureate + opțiunile Media Nav (sistemul de navigație și multimedia cu touch screen de 7 inch) și vopseaua metalizată pentru care se mai percep 300 euro (TVA inclus).
 
Trebuie precizat că Dacia oferă pentru fiecare model din gama sa o garanție de 36 de luni sau 100.000 km.
 
5. Concluzii
 
Noua Dacia Sandero este o mașină corectă din toate punctele de vedere, ce oferă motorizări și opțiuni atractive la un preț aflat sub concurență: Chevrolet Aveo care pornește de la 10.700 euro, Kia Rio 10.097 euro, Renault Clio 11500 euro etc.
 
Chiar dacă vor exista voci care vor spune ca un Sandero care depășește 12.000 euro este o mașină scumpă, momentan la acest nivel de dotări nu există alternativă mai bună.
 

Nota generală: 

6

Comportament rutier: 

5

Interior: 

6

Motorizări: 

7

Prețuri: 

7

Euro NCAP: 

0
 
Review-ul a fost realizat cu sprijinul Poliserv - Dealer Autorizat Dacia, Str. Strandului nr. 146 Ploiești / Tel/Fax: 0244593585 Mobil: 0720880922
 

Etichete: