Știri

Renault a prezentat noul motor pentru sezonul 2014 din F1

Fotocredit: 

Renault
 
Cu ocazia Salonului Aeronautic de la Paris, ce are loc la Le Bourget, Renault a prezentat noul motor de Formula 1 care va echipa maşinile propulsate de francezi începând cu sezonul 2014. Noul motor are o cilindree de 1.6 litri şi va fi un V6 turbo, pentru a se alinia conceptului FIA care promovează introducerea motorului universal "1.6 turbo" în toate competiţiile de motorsport.
 
În 2014, Formula 1 va intra o nouă eră. După trei ani de pregătiri și dezvoltare, anul viitor se va produce cea mai radicală schimbare din ultimele două decenii, prin introducerea unei noi generații de propulsoare care combină un motor de 1.6 litri V6 turbo cu sisteme de recuperare a energiei, lucru ce va duce la creșterea dramatică a eficienței energetice prin recuperarea energiei disipate sub formă de căldură prin gazele de evacuare sau prin frânare.
 
Puterea maximă a noului motor o va depăși pe cea a motoarelor V8 de 2.4 litri aspirate folosite la ora actuală în F1, dar, cu toate acestea, eficiența consumului de combustibil va fi îmbunătățită radical. Cu doar 100 de kg de combustibil permise la fiecare cursă, noile propulsoare de 1.6 litri vor folosi cu 35% mai puțin combustibil decât motoarele de astăzi.
 
"Din 2014 vom readuce motoarele în prim-plan și vom restabili echilibrul în Formula 1. Un motor este inima maşinii şi de anul viitor acesta se va întoarce şi în inima sportului nostru", a declarat Alain Prost, ambasador Renault și de patru ori campion mondial în Formula 1.
 
În ultimul deceniu Renault şi-a folosit know-how-ul căpătat în curse pentru a dezvolta motoare eficiente la maşinile de stradă, materializate în ultimii ani prin gamele Energy dCi şi Energy TCe. Obiectivele sunt clare: menținerea sau îmbunătățirea placerii de a conduce şi acceleraţii superioare din motoare cu cilindree din ce în ce mai mică, pentru a atinge un consum minim de combustibil și o scădere a emisiilor de CO2.
 
Renault a folosit aceste principii şi pentru dezvoltare noului motor de  F1, din aceste motive francezii botezându-şi propulsorul pentru anul viitor "Energie F1", care ilustrează în mod clar faptul că acesta împarte acelasi ADN ca şi "rudele" de pe maşinile de serie.
 
"Începând cu anul viitor, una dintre cele mai mari provocări în F1 va fi aceea de a maximiza eficiența energetică și economia de combustibil menținând în același timp puterea și performanțele așteptate la maşinile de Formula 1. Renault a fost un pionier pentru această tehnologie în gama sa de motoare pentru maşinile de stradă din seria Energy. Denumind şi motorul de Formula 1 "Energie F1" am creat astfel un interval neîntrerupt, plecând de la Clio şi până la departamentul nostru de competiţii", a spus Jean-Michel Jalinier, preşedintele Renault Sport F1.
 
Care sunt regulile sezonului 2014?
 
- motor de 1.6 litri cu injecție directă, turbo, V6
- turbină simplă și compresor
- 5 motoare pentru un pilot pe sezon, cu reducerea la 4 în anii următori
- un puternic accent pus pe eficiența de combustibil
- cantitatea de combustibil pentru cursă limitată la 100 de kg
- debitul de combustibil limitat la 100 kg/h maxim
- sisteme complexe şi eficiente de recuperare a energiei

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: