Teste

Test Drive Hyundai Elantra 1.6 MPi Highway

Fotocredit: 

Auto-testdrive
 
Auto-Testdrive vă propune astăzi un nou test cu un model din clasa compactă. Am testat luna trecută noul Hyundai i20, iar acum a venit rândul pentru sora mai mare Elantra. Ne propunem să analizăm cât mai multe din propunerile acestui segment, deoarece reprezintă una din cele mai importante piețe din domeniul vânzărilor auto.
 
Este vorba despre modelul Hyundai Elantra, lansat în urmă cu doi ani, care a venit echipat cu un propulsor aspirat de 1.6 litri pe benzină și 132 de CP, în echiparea Highway.
 
1. Prezentare generală
 
Trebuie să știți de la bun început că Elantra a fost conceput pentru piața americană, dar succesul ridicat de peste hotare a făcut ca Hyundai să-l prezinte pe piața europeană ca o alternativă sedan la hatchback-ul i30.
 
Pentru piața din România putem alege un singur propulsor și anume benzinarul de 132 CP în 4 cilindri și 1.6 litri.
 
La capitolul transmisii avem două alternative: o cutie manuală sau una automată, ambele cu șase trepte de viteză.
 
Hyundai Elantra Highway
 
2. Comportament rutier
 
Motorul pe benzină de 1.6 litri dezvoltă 132 de cai la 6300 de turații/minut și are un cuplu motor maxim de 158 Nm la 4.850 turații/minut. Faptul că nu beneficiem de aportul unei turbine este evident mai ales pentru persoanele care vin de pe mașini diesel cu un cuplu ridicat sau au condus ultimele motoare turbo pe benzină – un trend care a început de doi-trei ani dar după puțini kilometri am reușit să ne acomodăm cu propulsorul aspirat.
 
Elantra a fost gândită pentru utilizările preponderent urbane, iar acest fapt îl putem confirma după finalizarea unui test de 250 km. Cei 132 de CP își fac treaba foarte bine dacă turometrul nu scade sub 3500 de rotații și chiar putem simți unele urme de sportivitate. Începând cu 4000 de ture sunetul motorului se face bine simțit în habitaclu, fără însă a fi deranjant.
 
Hyundai Elantra - comportament rutier
 
Suspensia este una orientată mai mult spre confort, senzațiile transmise la trecerile peste gropi sau peste trecerile de cale ferată fiind similare cu cele dintr-o Skoda Octavia. Cu toate acestea noi am rămas plăcut impresionați de stabilitatea demonstrată pe o serie de drumuri virajate. În condițiile unui carosabil umed Elantra și-a păstrat foarte bine traiectoria aleasă de şofer, nefiind necesară intervenția ESP-ului decât pe un drum acoperit cu zăpadă.
 
Hyundai Elantra - la volan
 
O mare diferență față de modelul i20 am identificat-o în ceea ce privește sistemul de frânare, care reacționează mult mai promt și rapid. O scurtă apăsare a pedalei de frână și mașina frânează puternic, dând impresia de siguranţă.
În ceea ce privește cutia de viteze, beneficiem de o transmisie manuală în șase trepte. Timoneria este exactă, iar vitezele se schimbă foarte ușor. În viteza a 5-a la 100km/h Elantra are 3000 de turații, iar în viteza a 6-a turometrul arăta doar 2500 de rotaţii/minut.
 
În ceea ce privește performanțele Elantra nu excelează dar se păstrează în limitele segmentului din care face parte. Accelerația până la 100km/h se realizează în 10.7 secunde iar viteza maximă se oprește la 200 km/oră. Poate din acest punct de vedere ar fi interesantă o propunere din partea Hyundai pentru un propulsor mai puternic. Un motor turbo spre 150-170 de CP, care să poate concura cu rivalii Ford Focus sau Opel Astra.
 
3. Confort interior
 
Să vedem ce ne oferă Elantra la capitolul interior într-o versiune de echipare medie.
 
Începem cu siguranța. Din dotările cele mai importante menționăm 6 airbag-uri (frontale, laterale și cortină) și controlul electronic al stabilității (ESP). 
 
Un lucru care ne-a impresionat de la bun început a fost vizibilitatea extrem de bună, design-ul exterior și geamurile fiind de asemenea natură încât să aveți o vizibilitate aproape perfectă.
 
Hyundai Elantra - interior
 
Consola centrală este dominată de climatizarea automată pe două zone, disponibilă standard pentru echiparea Highway precum și de unitatea audio care este conectată la un system de 6 difuzoare. Acestea sunt luminate în albastrul caracteristic Hyundai, puţin cam deranjant prin intensitatea lui. În ceea ce privește calitatea sunetului, aceasta este mulțumitoare pentru un utilizator fără pretenții, dar nu mai mult de atât. Cele 6 boxe se aud clar, sunetul nu este distorsionat, sistemul audio încadrându-se în linia celor entry-level care echipează cele mai multe maşini compacte de pe piaţă.
 
Hyundai Elantra - audio
 
O dotare care ţine de confortul şoferului, prezentă pe maşina de test, este senzorul de ploaie, care-şi face foarte bine treaba mai ales în perioadele de iarnă, atunci când carosabilul din România este arareori uscat.
 
Prima nemulțumire mai importantă apare în dreptul geamurilor electrice care nu beneficiază de funcția de coborâre/urcare automată prin impuls decât în cazul geamului de la șofer, care doar coboară în acest fel.
 
Mi putem menționa și intrările USB şi cea audio auxiliară, localizate sub climatizarea automată, ascunse estetic de pachetul de fumători.  De asemenea consola centrală dispune de două prize auto, lucru util pentru cei care folosesc un GPS sau un încărcător auto.
 
4. Buget/Prețuri
 
Prețul de pornire cu discount pentru Hyundai Elantra este de 16.682 euro. Importatorul oferă însă o reducere semnificativă ce coboară prețul la 13.954 euro pentru versiunea Elantra
 
Varianta testată de noi, Highway, are un preţ de listă de 17.922 euro. Mult? Atunci menționăm prețul promoțional oficial care reduce costurile de achiziție la 15.070 euro. La prețul de mai sus mai adăugăm 46 de euro pentru pachetul legislativ și 310 euro pentru vopsea metalizată (prețurile includ TVA).
 
În ceea ce privește costurile de exploatare legate de benzină Hyundai anunță pentru acest motor un consum mediu de 6.4 litri/100 km, 5.2 în afara localităților și 8.5 în oraș. Noi putem afirma cu sinceritate că ne-am apropiat de datele oficiale. Am obținut un consum mediu de 6.6 litri. Am pornit apoi EcoMode-ul care vă va ajuta în obținerea unui consum cât mai economic.  Ce face practic acesta? Ne indică când să trecem în treapta superioară de viteză, iar asta se întâmplă cam de la 2200-2400 de turații. Se poate vorbi totuși despre un mers subturat, dar am putut utiliza acest mod în afara localităților și nu am întâmpinat probleme de acest gen. Este important de menționat faptul că am obținut o reducere a consumului mediu până la 6.1 litri în urma acestei setări. Așa că cel puțin teoretic veți obține o oarecare diminuare a consumului dacă o să utilizați această dotare.
 
Hyundai Elantra - slogan
 
Garanția oferită pentru acest model este de 5 ani, integrală și fără limită de kilometri. De asemenea, Hyundai oferă 5 ani verificări tehnice periodice gratuite și asistență rutieră.
 
Această versiune nu a fost testată de organizația Euro NCAP, însă faptul că este înrudită foarte apropiat de modelul i30 ne face să credem că nu stă deloc rău la acest capitol.
 
5. Concluzii
 
Trebuie să vă hotărâți întâi ce vă doriți de la următoarea mașină. Aveți nevoie de o mașină adaptată traficului urban, dar care să va ofere și spațiul necesar concediilor lungi? Atunci segmentul automobilelor compacte este soluția în opinia noastră.
 
Aici alegerile sunt mai variate ca niciodată. Aproape toţi ceilalţi fabricanţi de automobile pun la dispoziţia pieţei din România versiuni sedan ale modelelor compacte – Renault Fluence sau Chevrolet Cruze sunt principalii rivali, versiunile similare de la Focus, Astra sau Octavia fiind situate undeva mai sus din punct de vedere al preţurilor. Volkswagen nu oferă deocamdată decât Jetta bazată pe vechiul Golf VI.
 
Propunerea Hyundai este Elantra. O mașină corectă din toate punctele de vedere și mai ales cu un preț accesibil. 15.070 de euro nu sună mult pentru o mașină cu volan și schimbător îmbracat în piele, climatizare automată, jante pe 16 inchi și 132 de CP.
 
Hyundai Elantra - concluzii test drive
 
În concluzie, impresia generală la sfărșitul zilei de test a fost că am avut la dispoziție o mașină cu un design atrăgător, comodă și care satisface în mod egal așteptările unui tânăr de 25-30 de ani sau ale unui șofer trecut de prima vârsta. Nu multe autoturisme se pot laudă cu acest lucru și poate ca aceasta să fie fix avantajul competitiv de care are nevoie Elantra pentru a se vinde bine pe piața internă.
 
Va urma un test drive și cu modelul i30 și apoi vă vom face cunoscută alegerea noastră între compactele propuse de coreenii de la Hyundai.
 

Nota generală: 

6

Comportament rutier: 

6

Interior: 

6

Motorizare: 

4

Prețuri: 

7

Euro NCAP: 

0
 
Mulţumim pentru sprijinul acordat companiei AUTOMAR - Tel: 0244.520.933.
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: