Teste

Test Drive Hyundai i30 1.6 GDI 135 CP Exclusive

Fotocredit: 

Auto-Testdrive
 
Auto-Testdrive vă propune astăzi un review al modelului Hyundai i30. Alternativa hatch-back propusă de constructorul coreean pentru cei care nu vor să accepte profilul sedanului Elantra. Chiar dacă ați fi tentați să credeți că cele două automobile sunt una şi aceeaşi maşină până la urmă, diferențele sunt notabile mai ales în ceea ce privește dinamica rutieră sau în privinţa calităţii materialelor folosite la interior.
 
În timp de Elantra a fost gândită și proiectată pentru piața americană, i30 se adresează în special continentului european, încercând să câștige un loc fruntaș în lupta cu deja celebrele VW Golf, Ford Focus sau Opel Astra. Pentru a vă convinge de cele de mai sus vă spunem doar că modelul de față este proiectat în Germania, la centrul Hyundai din Russelsheim și construit în Cehia, Nosovice.
 
1. Prezentare generală
 
Noua generaţie Hyundai i30 înlocuiește modelul produs de coreeni încă din 2007 și își face debutul pe piața auto într-o perioadă foarte dificilă pentru acest domeniu, în ceea ce privește vânzările de autoturisme noi.
 
Designul exterior împrumută elemente stilistice atât de la Elantra cât și de la i40, continuând formele fluide caracteristice modelelor Hyundai recent apărute. Probabil unii dintre dumneavoastră cunosc faptul că i30 și Kia Cee’d împart aceeași platformă tehnică, iar asemănările la exterior sau la interior sunt vizibile pe alocuri.
 
Hyundai i30 - test
 
Partea frontală este dominată de luminile de zi cu tehnologie LED și de proiectoarele de ceață de dimensiuni impresionante, în timp ce în partea din spate regăsim stopuri cu margini mai ascuțite decât cele prezente pe Kia Cee’d.
 
Pentru a configura un i30 aveți la dispoziție o gamă bogată de motorizări și anume:
· 3 propulsoare pe benzină: 1.4 litri Gamma 100 CP, 1.6 MPI 120 CP și 1.6 litri GDI 135 CP
· 3 motorizări turbo-diesel CRDi: 1.4 litri 90 CP, 1.6 litri 110 CP, respectiv 1.6 litri 128 CP
 
2. Comportament rutier
 
Am condus mașina dus-întors pe traseul Ploiești - Vălenii de Munte – Slănic - Câmpina, totalizând undeva spre spre 220 de km, pentru a reuși să ne formăm o părere cât mai obiectivă. Pentru testul nostru am avut la dispoziție cel mai puternic motor prezent pe i30 și anume propulsorul pe benzină de 1.6 litri cu tehnologia GDI (Gasoline Direct Injection).
 
Hyundai i30 - driver
 
Acesta furnizează o putere de 135 CP la 6.300 rotații/minut și un cuplu maxim de 164 Nm la 4.850 turații. Valori normale pentru o motor aspirat.
       
Nu trebuie să uităm acest lucru când conducem i30, deoarece dacă schimbăm treptele de viteză sub 2.500-3.000 avem toate șansele ca motorul să fie subturat și să avem impresia că mașina nu are suficientă putere. Senzație care dispare după ce acul turometrului depășește valoarea de 4.000 rotații, propulsorul de 135 CP începând să-și arate adevarată față. Am efectuat unele depășiri fără nici o problemă, avantajați poate și de cutia de viteze în 6 trepte cu o timonerie extrem de exactă.
 
După ce ajungem la 5.000-5.500 de rotații, sunetul motorul își face mai bine simțită prezența în habitaclu, dar nu putem spune că este deranjant.
 
Am vrut să vedem cum se comportă i30 și în cazul unor drumuri virajate abordate mai rapid, iar acesta nu a dezamăgit. Stabilitatea a fost foarte bună, singurele reproșuri putând fi aduse anvelopelor de iarnă care nu se ridică la performanțele unor cauciucuri similare de vară. Diferențele notabile le-am identificat în momentul în care am oprit controlul stabilității (ESP), lucru nerecomandat deoarece mașina începe să fugă de spate destul de simțitor la abordarea curbelor într-un mod mai „curajos”.
 
Hyundai i30 - comportament rutier
 
Practic suspensia noului i30 este un compromis foarte bun între comfort și stabilitate, oferind un răspuns ferm în aproape orice condiții. Denivelările și gropile sunt absorbite frumos, lin, putând chiar discuta despre o mașina potrivită nu numai pentru tineri ci și în cazul unei familii.
 
Direcția este diferită de cea prezentă pe Elantra, i30 beneficiind de sistemul FlexSteer cu direcție asistată electric și 3 moduri de setare: Normal, Sport și Comfort. Diferențele sunt sesizabile, pe modurile Normal şi Comfort existând însă o ușoară senzație de artificial pentru persoanele care fac trecerea de la autoturisme cu o direcție neasistată electric. În modul Sport direcţia transmite un feedback mult mai corect şoferului, drept pentru care o recomandăm spre folosire la drumurile extra-urbane.
 
În ceea ce privește performanțele, i30 echipat cu motorul de 135 CP accelerează pe hârtie de 0 la 100km/h în 9.9 secunde și atinge o viteză maximă de 195km/h. Comparativ, cele mai bune cifre obținute în acest segment de putere sunt obținute de VW Golf 7 1.4 TSI 140 CP care atinge suta în doar 8.4 sec și are o viteză maximă de 212 km/h. Totuși, cei 135 de cai ai motorului GDI s-au achitat onorabil de toate sarcinile, fiind un motor pe care îl recomandăm pentru achiziția unui i30.
 
3. Confort interior
 
Noul i30 ne oferă un interior plăcut schimbat, comparativ cu modelul anterior. Coreenii au încercat să îmbunătățească calitatea materialelor folosite și să concureze astfel cu interioarele oferite de mărcile europene.
 
În echiparea prezentă, Exclusive, am avut parte de climatizare automată pe două zone, pedalier sport din aluminiu sau tapițerie mixtă piele cu stofă.
 
Hyundai i30 - interior
 
Design-ul planșei de bord este plăcut și modern, chiar dacă nu am beneficiat de sistemul multimedia cu navigație și touchscreen prezent pe fratele Cee’d.
 
Volanul în 4 spițe este îmbrăcat în piele păstrând linia de design cu multe butoane și anume: comenzi pentru volum/căutare posturi radio, cruise-control, computer de bord etc. În total nu mai puțin de 14 comenzi. . .
 
Consola centrală este dominată de unitatea audio MP3   cu 8 difuzoare și climatizarea automată pe două zone Clean Air. Calitatea sunetului oferit este peste ce oferă Elantra într-o echipare similară. Totuși, un sistem audio premium, dedicat pentru i30 ar fi indicat, deoarece Ford oferă pentru Focus sisteme audio Sony, iar Volkswagen echipează în versiunile de vârf modelul  Golf cu sisteme Dynaudio.
 
Hyundai i30 - sistem climatizare
 
Important de menționat ar fi și pregătirea USB, intrarea audio auxiliară și mufa iPod localizate sub climatizarea automată, în fața levierului cutiei de viteze.  
 
La capitolul spațiu de depozitare, portbagajul oferă o capacitate de 378 de litri, iar la interior putem enumera cotieră față/spate, spațiu în consola centrală și suporturi pentru sticle în uși.
 
În ceea ce privește siguranța, i30 vine standard cu 6 airbag-uri (frontale, laterale și cortină), controlul electronic al stabilității (ESP), asistența la frânarea de urgență şi HAC (hill assist control).
 
4. Buget/Prețuri
 
Hyundai i30 are un preț special de pornire de 12.825 euro cu TVA pentru versiunea Classic echipată cu motorul pe benzină 1.4 MPI 100 CP și transmisie manuală cu 6 rapoarte.
Primul propulsor diesel, 1.4 CRDi 90 CP 6MT în echipare similară vă va scoate din buzunar aproximativ 14.561 euro cu TVA.
 
În ceea ce privește consumul, Hyundai i30 „mănâncă” oficial 8.0 litri pentru o utilizare urbană și 4.7 litri pentru 100 de km în afara localităților. Rezultă un consum mediu oficial de aproximativ 6 litri pentru 100 km parcurși. În realitate noi am obținut un consum mixt de 7.1 litri în condițiile unui mers mai alert, iar când am schimbat treptele de viteză în funcție de indicațiile computerului de bord acesta a scăzut spre 6.5 litri.
 
Hyundai i30 - slogan
 
Printre dotările importante de menționat ale modelului din testul nostru se numără următoarele:
 
· 6 airbag-uri standard (șofer+pasager față, laterale față și cortină)
· Sistem electronic al stabilității (ESP) + Asistența la frânarea de urgență
· Geamuri electrice față+spate
· Consolă centrală cu cotieră
· Jante din aliaj 205/55 R16 inchi
· Proiectoare de ceață
· Pedalier cromat
· Climatizare automată pe două zone cu sistem de purificare și dezaburire automată
· Oglindă interioară heliomată
· Sistem de iluminare bord Supervision
· Tapițerie mixtă piele/stofă
· Volan și schimbător îmbrăcate în piele
 
În aceste condiții, prețul promoțional pentru modelul testat în echiparea Exclusive este de 15.938 euro cu TVA. La acesta se mai adaugă 310 euro pentru vopseaua metalizată sau 360 euro cu TVA pentru vopseaua perlată
 
Garanția oferită pentru acest model este de 5 ani, integrală și fără limită de kilometri. De asemenea, Hyundai oferă 5 ani verificări tehnice periodice gratuite și asistență rutieră.
 
La capitolul siguranță, Hyundai i30 a obținut 5 stele Euro NCAP.
 
5. Concluzii
 
Hyundai i30 încearcă să se impună într-un segment foarte popular în țara noastră, dar mai ales într-o clasă în care concurența e mai acerbă ca oricând: VW Golf 7 oferă în standard materiale excelente la interior, Ford Focus are una din cele mai interesante game de motorizări șamd.
 
Hyundai i30 - concluzii test drive
 
Cu toate acestea, i30 are cu siguranța de partea sa un factor foarte important și anume: raportul calitate-preț.
 
Pe lângă acesta, modelul coreean a dat dovadă cu adevărat de un comportament rutier excelent, reușind să ne surprindă într-un mod foarte plăcut.
 
Am identificat:
 
Puncte pozitive:
· Preț accesibil
· Stabilitate și dinamică rutieră excelentă
· Gamă bogată motorizări
 
Puncte negative:
· Calitatea unor materiale prezente la interior
· Lipsa unui sistem audio premium
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

7

Motorizare: 

7

Prețuri: 

7

Euro NCAP: 

5
 
Mulţumim pentru sprijinul acordat companiei AUTOMAR - Tel: 0244.520.933.
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: