Teste

Test Drive Peugeot 208 1.2 VTi Allure

Fotocredit: 

Auto-testdrive
 
Peugeot 208 este autoturismul propus de marca franceză pentru clasă mică, un segment ce înseamnă în jur de 30% din vânzările totale la nivel global. Nu trebuie să uităm că francezii au o istorie importantă în această clasă și s-au bucucrat de un succes ridicat de-a lungul anilor. Aşa că Auto-Testdrive vă propune astăzi un review al celei mai recente creaţii Peugeot din acest segment - 208 1.2 VTi Allure.
 
Începând cu anul 1983, odată cu debutul modelului 205 și continuând cu 206 sau 207, Peugeot a înregistrat vânzări în jurul cifrei de 15 milioane de autoturisme de clasă mică. Speranțele sunt ridicate, problema cea mai mare fiind concurența extrem de acerbă din segment, mărci precum VW, Ford, Opel sau Skoda având un cuvânt puternic de spus.
 
1. Prezentare generală
 
Peugeot 208 a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva de anul trecut. Vorbim practic de înlocuitorul modelului 207, ce împarte aceeași platforma tehnică PF1 cu acesta, dar se diferențiază prin desing-ul exterior în prima fază, iar apoi prin detaliile tehnice. Acesta are o greutate cu 173 kg mai redusă decât modelul anterior și un spațiu interior mai generos. 
 
Diferențele principale la nivel de caroserie vor fi reprezentate de faptul că 208 nu va beneficia de modele Cabrio și SportWagon (Break) precum fratele 207, după spusele oficialilor Peugeot.
 
Peugeot 208 - drive test
 
Exteriorul este modificat coplet față de 207, partea frontală aducând parcă cu fratele mai mare 508, atenția pentru design și detalii fiind ușor de identificat și de către un necunoscător al mărcii. Amintim aici grila frontală cromată, farurile cu tehnologie LED sau ramurile geamurilor care conferă mașinii un aspect premium.
 
Partea din spate păstrează tonul de nou, dar se pot observa mai bine vechile trăsături ale modelului 207 dacă ne concentrăm atenția asupra design-ului haionului sau a blocurilor optice. Inscripția „Peugeot” cromată este prezentă și aici, iar stopul suplimentar de ceață este așezat central.
 
2. Comportament rutier
 
Am avut la dispoziție motorizarea de 1.2 litri pe benzină VTi și 82 de cai putere. Am fi putut alege și propulsorul diesel 1.4 Hdi, dar acesta era disponibil doar într-o versiune de echipare inferioară și chiar ne doream să testăm cea mai bine echipată versiune prezentă pe 208.
 
Peugeot 208 - drum virajat
 
Primul capitol despre care vom vorbi este motorizarea. Propulsorul pe benzină, este cuplat la o transmisie manuală în 5 trepte și are 104 g/km emisii de CO2. Acesta dezvoltă un cuplu de 118 Nm la 2.750 rpm şi 82 cai putere la 5750 de turații. Nu trebuie să uităm că mașina are o greutate proprie de doar 975 kg, nefiind în niciun caz vorba de o autoturism submotorizat.
 
Pentru cei care doresc un motor mai puternic este posibilă varianta de 1.6 litri și 120 CP tot pe benzină sau diesel-ul 1.6 Hdi de 92, respectiv 115 CP.
 
Noi am găsit potrivit acest propulsor pe o caroserie de aproximativ o tonă, dar depinde foarte mult de stilul de condus al fiecăruia și de regimul în care se circulă: urban sau extraurban. Peugeot 208 este o mașina concepută în special pentru traficul aglomerat din cadrul marilor orașe de la motorizări disponibile până la suspensie sau cursa cutiei de viteze.
 
Peugeot 208 - driver
 
Cutia de viteze este etajată corect, dar se pot simți anumite sunete la schimbatul treptelor. Senzație ce credem că poate fi cauzată și faptului că mașina de test avea doar 2000 de km la bord. Cursa schimbătorului este oarecum lungă pentru traficul în oraș, dar bine adaptată drumurilor în afara localităților.
 
În ceea ce privește performanțele, motorul de 1.2 litri propulsează 208-ul de la 0 la 100 km/h în 14  secunde. Viteza maximă este de 175 km/h. Cifre onorabile pentru o mașina de oraș care se dorește a fi economică și adresată confortului.
 
Peugeot 208 - comportament rutier
 
Suspensia este clar orientată spre confort, persoanele din interior resimțind foarte puțin trecerile peste gropi. denivelări sau linii de tramvai. Acesta este un mare punct pozitiv pentru că mașina chiar s-a comportat exemplar la acest capitol.
 
Direcţia este asistată electric, 208 fiind extrem de manevrabil la viteze mici, devenind automat mai fermă în cazul în care se rulează cu viteză ridicată. Parcările și întoarcerile frecvente chiar au fost o plăcere de această dată.
 
3. Confort interior
 
Ajunși la capitolul interior, menționăm că 208 este cunoscut și apreciat pentru originalitatea de care au dat dovadă designerii mărcii franceze în ceea ce privește planșa de bord.
 
În primul să vorbim despre volanul sport de mici dimensiuni, în 3 spițe, îmbrăcat în piele și cu marginea inferioară plată, ce denotă un caracter dinamic. Acesta beneficiază de o poziționare cu totul inedită: sub ceasurile de bord.
 
Peugeot 208 - bord
 
Practic, cadranele de bord sunt situate deasupra volanului pentru o vizibilitate mai bună, senzația transmisă fiind că stați cu volanul în „poală”. În regim extraurban nu este o problemă, dar în cazul deplasărilor rapide în oraș cu opriri frecvente acest aspect poate deveni deranjant în cazul unor persoane cu o greutate corporală mai ridicată.
 
Planșa de bord este continuată de sistemul multimedia cu touchscreen, care ne aduce aminte de o tabletă Android și integrează funcții precum: radio, Bluetooh, conexiune USB sau chiar streaming audio. Este una dintre opțiunile must-have pentru 208, deoarece transformă plăcut habitaclul mașinii.
 
Peugeot 208 - display multimedia
 
Scaunele îmbracate cu tapițeria Maille 3D Ekmet Bleu au un suport lateral excelent fiind în același timp și foarte comfortabile. Modelul din test beneficia și opțiunea scaune față încălzite pe 3 niveluri, o alegere inspirată pentru perioadele cu temperaturi scăzute.
 
Noi am fost plăcut impresionați de calitatea materialelor, majoritatea fiind finisate într-o nuanță interesată de negru lucios, în stilul ornamentelor prezente la Kia Cee’d sau VW Golf 7. Fețele ușilor și planșa de bord sunt confecționate din materiale destul de moi, plăcute la atingere.
 
Peugeot 208 - vitezometru
 
Pe lângă diferențele de design, față de modelul anterior, Peugeot 208 are un portbagaj cu o dimensiune de 285 litri (cu 15 litri mai mult decât în cazul variantei 207) și 5 cm în plus la capitolul spațiu pentru pasagerii din spate, datorită unei reproiectării a banchetei și a haionului.
 
Climatizarea automată pe două zone are un design special, butoane pentru +/- fiind asemănătoare cu cele de pe MINI Cooper.
 
În concluzie, ergonomia de care dă dovadă Peugeot 208 este una corectă, dar câștigă la capitolul originalitatea față de concurenții direcție precum: Skoda Fabia, VW Polo sau chiar Dacia Sandero.
 
La capitolul siguranță 208 vine standard cu 6 airbag-uri (frontale, laterale și cortină), controlul electronic al stabilității (ESP) şi asistența la frânarea de urgență.
 
4. Buget/Prețuri
 
Peugeot 208 are un preț special de pornire de 10.776 euro cu TVA pentru varianta echipată cu motorul pe benzină 1.0 E 68 CP în versiune de echipare ACCESS și transmisie manuală cu 5 rapoarte.
 
Prima variantă diesel, 1.4 HDi 68 CP 5MT vă va scoate din buzunar 12.649 euro cu TVA.
 
Acestea fiind spuse, recomandăm totuși să optați pentru o variantă de echipare ACTIVE sau ALLURE. De asemenea, sunt disponibile și două cutii robotizate în 5 și 6 trepte pentru propulsoarele diesel de 68 și 92 de cai.
 
În ceea ce privește consumul, Peugeot 208  1.2 VTi are un consum oficial de 5.6 litri pentru o utilizare urbană și 3.9 litri pentru 100 de km în afara localităților. Cifre extrem de bune pentru un propulsor pe benzină și favorabile în condiții de recesiune economică. . .
 
În realitate noi am obținut un consum exterior de 4.3 litri conducând pe ruta Ploiești-Câmpina dus-întors cu o viteză maximă în afara localităţilor de 100-110 km/h și în un consum mediu de 5.5 litri la finalul testului, în condițiile în care  am efectuat câteva depășiri mai în forță sau am „abuzat” în câteva rânduri de maşină pentru a-i testa comportamentul rutier pe drumuri virajate în urcare.
 
Pentru cei dintre dumneavoastră care doresc cifre și mai economice, se poate alege propulsorul turbo-diesel de 1.4 litri și 68 CP care promite un consum mediu de doar 3.4 litri și un consum extraurban de 3.2 litri. Cifre suprizător de bune, care transformă Peugeot 208 într-una din cele mai economice autoturisme din segment.
 
Peugeot 208 - slogan
 
Printre dotările importante de menționat ale nivelului de echipare ALLURE din testul nostru se numără următoarele:
 
· 6 airbag-uri standard (frontale șofer + pasager; laterale față și tip cortină)
· Sistem electronic al stabilității (ESP) + Asistența la frânarea de urgență
· Jante din aliaj Diamantees Gris Hephais R17 inchi
· Proiectoare de ceață
· Climatizare automată pe două zone
· Iluminare interioară cu LED
· Oglindă interioară electromată
· Volan și schimbător îmbrăcate în piele
· Faruri cu aprindere automată + Ștergătoare parbriz automate
· Ecran Touch-Screen + 6 boxe, comenzi audio pe volan și USB
 
Pe lângă acestea, 208 din testul nostru beneficia și de următoarele dotări opționale: cotieră centrală față: 97 euro; geamuri electrice spate + oglinzi rabatabile electric: 193 euro; Scaune față încălzite: 226 euro; vopsea metalizată Rouge Noir: 290 euro (Prețurile includ TVA).
 
În aceste condiții prețul promoțional pentru modelul testat în echiparea de top este de 14.791 euro cu TVA.
     
Garanția oferită pentru acest model este de 2 ani integrală și fără limită de kilometri, 12 ani garanție anticoroziune și 3 ani garanție pentru vopsea.
 
La capitolul siguranță, Peugeot 208 a obținut 5 stele Euro NCAP.
 
5. Concluzii
 
Peugeot 208 este o mașină cu totul nouă. Diferențele față de modelul anterior 207 sunt vizibile din orice unghi am privi, atât referitor la exterior, dar mai ales la interior.
 
208 este în primul rând un autoturism original. Este principalul lucru prin care se diferențiază de concurența germană sau coreeano-japoneză. Formele fluide prezente la tot pasul sau artificiile stilistice de la interior fac ca Peugeot 208 să transmită senzații puternice și dorința de a petrece cât mai mult timp la volan, într-un interior cu totul deosebit.
 
Peugeot 208 - review
 
Există alternative mai ieftine sau mai performante, dar 208 are ceva specific, are un aer de mașină modernă și stilată capabilă să vă scoată din monotonie.
 
Rămâne doar la latitudinea cumpărătorilor să decidă ce își doresc de la următorul autoturism de clasă mică: preț redus coreean, sobrietate germană sau clasă și stil latină.
 
Am identificat:
 
Puncte pozitive:
· Design interior original
· Materiale interioare de o calitate ridicată
· Ţinuta de drum excelentă
 
Puncte negative:
· Timoneria cutiei de viteze
· Lipsa CD-Player-ului în echiparea de bază ACCES
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

7

Motorizare: 

7

Prețuri: 

7

Euro NCAP: 

5
 
Mulţumim pentru sprijinul acordat companiei EURIAL Ploieşti - Mădălina PETRESCU Tel: 0743.089.574 .
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: