Știri

Land Rover a dezvăluit cea de-a cincea generație Discovery

Fotocredit: 

Land Rover
Land Rover Discovery 2017
O altă premieră absolută găzduită de Salonul Auto de la Paris este constituită de noul Land Rover Discovery, legendarul SUV britanic ajungând la o nouă generație. Noul model primește un nou design, dar și o avalanșă de tehnologii și de dotări ce-l plasează la nivelul rivalilor veniți din Germania sau Suedia.
 
Ajuns la cea de-a cincea generație, Land Rover Discovery renunță complet la aspectul pătrățos al caroseriei și se apropie vizibil de estetica oferită de noul Discovery Sport, fapt pentru care coeficientul aerodinamic a putut fi coborât până la valoarea de 0.33. Pe lângă elementele foarte fluide de design, noul Discovery plusează prin blocurile optice cu LED inovative, farurile oferind patru moduri de iluminare pentru faza scurtă (Country, Town, Motorway și Alternative Country), respectiv un mod dedicat fazei lungi.
 
Capabilitățile de "desfășurare" în off-road sunt susținute de un complex sistem de tracțiune integrală capitol la care Land Rover poate da oricând lecții, dar și prin garda la sol ce se apropie de pragul de 30 de cm (28.3 cm mai exact). În consecință, noul Discovery poate terec prin vaduri de apă adânci de 90 de cm. Pentru a ușura semnificativ accesul pasagerilor în mașină, la oprirea motorului garda la sol coboară cu 15 mm, iar la deschiderea unei uși aceasta se apropie de sol cu încă 25 de mm.
 
Cu o lungime ce se apropie de pragul de 5 metri, noul Discovery este ceva mai mare laa cest capitol față de vechea generație, însă este mai puțin lat și mai puțin înalt. Ampatamentul de 2.923 de mm a permis organizarea spațiului interior pe trei rânduri de scaune, putând asftel călători la bordul său nu mai puțin de șapte persoane. Cele două banchete din spate sunt dispuse la înălțimi superioare scaunelor față, Land Rover dezvoltând astfel un concept asemănător locurilor dintr-o sală de cinematograf, pentru a oferi cea mai bună vizibiliatte tuturor pasagerilor.
 
În configurația cu lapte locuri, portbagajul noului Discovery nu depășeșete 278 de litri, o valoare demnă mai degrabă de clasa mică, însă rabatarea banchetei din spate și implicit crearea configurație de cinci locuri oferă un imens portbagaj de 1.137 de litri. Dacă s emerge mai departe, rabatarea ambelor banchete spate duce la crearea unui volum de depozitare a bagajelor ce depășeșete 2.400 de litri.
 
Planșa de bord păstrează liniile caracteristice Land Rover, fiind dominată de ecranul tactil al sistemului de infotainment și care se desfășoară în format 16:9 pe o diagonală de 10 inch. Toți pasagerii pot beneficia de scaune încălzite, iar cei ce călătoresc pe primele două rânduri au la dispoziție, opțional, un sistem de ventilație amplasat sub tapițeria scaunelor.
 
Cei ce vor alege noul Land Rover Discovery vor avea la dispoziție o gamă compusă din trei propulsoare, două diesel și unul pe benzină. Sunt anunțate așadar versiunile 2.0 SD4 (240 CP 500 Nm cuplu maxim), 3.0 TD6 (258 CP, 600 Nm cuplu maxim), respectiv 3.0 Si6 (340 CP, 450 Nm cuplu maxim).
 
Cu nume mari trecute la capitolul rivali (BMW X5, Mercedes-Benz GLE sau Volco XC90), noul Land Rover Discovery va ajunge în showroomorile europene în primăvara lui 2017.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: