Știri

BMW Concept CE 02 - o interpretare a mobilităţii urbane, pe două roţi

Fotocredit: 

BMW
BMW Concept CE 02

Cu Concept CE 02, BMW Motorrad prezintă o nouă interpretare a mobilităţii inteligente, urbane, pe două roţi, cu o săptămână înainte de IAA Mobility 2021. Conceptul de vehicul electric, care nu este nici o motocicletă clasică, nici un scuter, este o ofertă de mobilitate interesantă şi plină de emoţie.

"La prima vedere, există puţine lucruri la BMW Motorrad Concept CE 02 care sunt tipice BMW Motorrad - este ceva complet nou. Vrem să ne străduim să obţinem ceva nou şi să fim pionieri - ceva de care ne-am dovedit capabili cu diverse proiecte în trecut. Concept CE 02 prezintă noi proporţii şi forme moderne de mobilitate pe două roţi într-un mediu urban. În plus, am dorit să obţinem un nivel de inovaţie în design pe care nu l-am avut până acum la acest nivel. Utilizarea simplă a fost importantă, dar, mai presus de toate, componenta emoţională a fost crucială, precum şi plăcerea pilotajului", explică Edgar Heinrich, director de design BMW Motorrad.

Cu dimensiunile sale compacte şi proporţiile sale tinereşti, se adresează în mod clar unui nou public ţintă: persoanele cu vârsta de minimum 16 ani, care nu au mai condus vreodată o motocicletă, dar sunt deschise către noi experienţe, tehnologie inteligentă şi, mai presus de toate, combinând mobilitatea cu distracţia. Fiind un vehicul electric uşor, care cântăreşte aproximativ 120 kg, BMW Motorrad Concept CE 02 este ideal pentru uz urban, oferind un factor de distracţie ridicat, precum şi o navetă simplă, dar elegantă. Puterea de 11 kW şi tot cuplul disponibil de la demaraj permit accelerarea rapidă la semafoare. O viteză maximă de 90 km/h şi o autonomie de 90 km facilitează accesul de la A la B - şi înapoi - chiar şi în traficul intens al oraşului.

Designul exprimă o nouă faţetă a BMW Motorrad

Aspectul general al vehiculului cu două roţi dezvăluie caracterul nou al BMW Motorrad Concept CE 02 la prima vedere. "Am vrut să dezvoltăm un vehicul cu două roţi uşor accesibil pentru oricine doreşte să fie mobil şi independent", spune Alexander Buckan, director de design al vehiculelor BMW Motorrad. "BMW Motorrad Concept CE 02 este un partener de încredere în fiecare zi. Îţi place pentru că este întotdeauna acolo şi funcţionează - chiar dacă ocazional nu îl tratezi aşa cum ar trebui. Şi există autocolante, benzi şi alte forme de personalizare care fac clar pentru toată lumea că îţi aparţine. Întruchipează libertatea tinerească şi un spirit lipsit de griji - mai degrabă ca un skateboard pe două roţi."

Proporţiile simple şi transparente asigură o atracţie estetică onest şi emoţională. Două roţi de dimensiuni mari, asemănătoare unei biciclete distractive, promit robusteţe şi distracţie directă. Acestea sunt concepute ca roţi cu disc, subliniind astfel grafic proporţiile vehiculului. Zona întunecată pentru cele două baterii şi transmisia cu accente argintii creează o carenă compactă. Şaua lungă şi îngustă şi cadrul completează silueta distinctivă.

O nouă apariţie la BMW Motorrad

Datorită carenei plate a vehiculului, centrul de greutate este coborât şi favorabil atunci când vine vorba de dinamică. În acelaşi timp, BMW Motorrad Concept CE 02 arată îmbietor şi inspiră încredere datorită roţilor mari cu disc şi înălţimii reduse a şezutului. Proporţiile caracteristice nu numai că permit o experienţă de pilotaj foarte agil, ci sunt destinate şi să încurajeze non-motocicliştii să urce în şa şi să-l încerce.

Şaua continuă reflectă versatilitatea conceptului. Indiferent dacă vă întindeţi spre spate mai întâi cu picioarele sau vă înclinaţi înainte, cu picioarele pe suporturi, sau, bineînţeles, cu două persoane - scaunul permite numeroase poziţii de şezut, deoarece nu trebuie acţionată nici o frână de picior datorită propulsiei electrice. În plus, spaţiul liber dintre scaun şi cadru oferă spaţiu pentru bagaje mici. În zona din faţă a scaunului există două benzi elastice încrucişate, de culoare gri petrol, ataşate în aşa fel încât să poată permite fixarea unor obiecte mai mici. Spaţiu de depozitare suplimentar este oferit de console: şi suporturile pentru picioare din faţă sunt montate aici. De asemenea, aici puteţi ataşa propriul skateboard şi îl puteţi folosi ca suport pentru picioare.

Detalii de înaltă calitate la o inspecţie mai atentă

La o inspecţie mai atentă, designul purist dezvăluie detalii de înaltă calitate şi rafinamente tehnice. Lumina este asigurată de un far pătrat, negru, cu patru elemente LED distincte, ca faruri frontale. Lumina din spate cuprinde două frunze LED mici, translucide, care sunt fixate în stânga şi în dreapta scaunului din spate. Un mic ecran color pe ghidon oferă funcţionalităţi de afişare de bază: acesta este conectat printr-un cablaj vizibil, supradimensionat vizual în mod deliberat. Altfel, tehnologia este restricţionată în mod deliberat. În combinaţie cu roţile cu disc şi braţul oscilant pe o singură parte, elementele prezentate, cum ar fi cureaua de transmisie, ghidonul şi furca, accentuează caracterul urban şi modern al motocicletei concept.

Schema de culori plasează pilotul în centru

În ceea ce priveşte culoarea, BMW Motorrad Concept CE 02 păstrează lucrurile la nivel purist: schema de bază este negru/argintiu. Culoarea neagră aminteşte de motocicletele BMW timpurii. Totuşi, ceea ce este nou aici este interacţiunea suprafeţelor mate şi lucioase, oferind conceptului de scuter o expresivitate mai mare. Elementele de culoare argintie, cum ar fi clema triplă sau transmisia, grafica albă şi curelele de bagaje de culoare gri petrol stabilesc accentuări clare, rupând imaginea de ansamblu. Tipografia tech este utilizată ca instrument activ de proiectare, care transmite asocierea cu informaţiile tehnice de pe maşini. Emblema BMW este integrată pe scaunul din silicon albicios, chiar în faţa ghidonului; altfel, numai inscripţia BMW de pe jante şi curele pentru bagaje indică producătorul.

Cu această schemă de culori destul de restrânsă, BMW Motorrad Concept CE 02 oferă platforma ideală pentru pilot pentru a-şi prezenta propriul personaj individual. Este posibilă - şi într-adevăr de dorit - o individualizare suplimentară prin intermediul unor autocolante sau benzi.

Declaraţie de modă - echipament de riding urban pentru piloţii tineri, femei şi bărbaţi

Echipamentul inovator de concept rider se potriveşte perfect cu BMW Motorrad Concept CE 02. Două jachete inspirate de tendinţele contemporane indică o gamă întreagă de noi posibilităţi atât pentru îmbrăcăminte funcţională, cât şi cea la modă, cu materiale şi tehnici de prelucrare inovatoare. Cele două variante replică stilul tipografic al graficii vehiculului. În stil casual, jachetele subliniază şi o conştientizare a modei tinere.

Utilizarea jucăuşă a transparenţei - funcţie revelatoare ca element de design - înseamnă că produsul este atât funcţional, cât şi o ţinută la modă în fiecare zi.

Procedând astfel, este separat în mod deliberat de echipamentele convenţionale de pilotaj, concentrându-se în schimb pe tendinţele actuale ale modei.

Protecţie tipărită

Ambele variante de echipamente pentru piloţi prezintă protecţie ca parte a declaraţiei grafice. O tehnică recent dezvoltată (GRDXKN®) permite tipărirea unei funcţii de protecţie. Acest material integrat, care formează volumul, este rezistent la abraziune şi absoarbe impactul. Creează o interacţiune complet nouă de grafică şi structură în ambele ţinute, ridicând astfel funcţia şi designul la acelaşi nivel.

Geaca pentru femei dezvăluite culoarea neon-portocaliu a imprimării prin materialul Windstopp uşor transparent, în timp ce grafica reflexivă aurie şi gradientele de culoare colorate creează stimuli de design atrăgători.

Structura 3D a imprimeului îşi face apariţia la jacheta bărbătească. Detaliile de culoare gri petrol şi grafica albă se armonizează cu schema de culori a scuterului concept pentru a completa aspectul general.

A fost posibil să se producă şi să se fabrice echipamentele pentru piloţi aproape exclusiv în colaborare cu experţi şi furnizori regionali din Germania.

Date BMW Motorrad Concept CE 02

Baterie: nespecificată
Putere: 11 kW pentru clasa permisului de conducere de la A1 (ECE)
Vmodmax: până la 90 km/h
Autonomie: aproximativ 90 km (conform WMTC)
Roţi: roţi cu disc, cu faţă şi spate, de 15 ţoli
Înălţimea şezutului: 730 mm
Masă la gol: aproximativ 120 kg

Etichete: 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: