Știri

BMW XM - deja 15 comenzi ferme înregistrate în România

Fotocredit: 

BMW România
BMW XM - prezentare Bucuresti

Avanpremieră legendară la Bucureşti, cu şase luni înainte de lansare, construită de o echipă transdisciplinara - arhitecţi, costum designerse, compozitor, trupă de dans contemporan, fotografi şi videografi. La mai puţin de trei săptămâni de la prezentarea primelor fotografii oficiale, înainte de eveniment, exclusivistul BMW XM înregistra deja 15 comenzi ferme în România.

Cu aproape şase luni înainte de debutul oficial în showroomurile din România, un prototip BMW XM a venit pentru trei zile în România pentru două seri de prezentare - pentru clienţi, invitaţi speciali şi reprezentanți media. Coordonarea şi conceptul proiectului au aparținut casei de producție cinematografică :arrogant films:, care a mai colaborat cu BMW România pentru proiectul care a dus la întâlnirea dintre robotul industrial KUKA şi BMW Seria 4 Coupe, dar şi la prezentarea BMW iX în cadrul ELI-NP Măgurele, centrul ce cercetare care găzduiește cel mai puternic laser din lume. Implementarea proiectului a fost realizată de studioul de productie KaustiK şi agenţia Totalbranding.

Provocarea: o echipă transdisciplinară a pus în scenă prezentarea noului model într-un concept inovator care a descompus ideea simplă de dezvelire a unui automobil şi a transformat-o într-un eveniment care a combinat mai multe tipuri de exprimare artistică.

Punctul de plecare a fost ideea eliberării unei bestii, concept imaginat de arhitectul Alex Dabija. Designul şi proiectarea realizată de arhitecţii Sorin Chirică şi Florin Niculae s-au materializat într-o structură tridimensională transparentă care a acoperit BMW XM şi a înlocuit materialul textil clasic pentru dezvelire. Obiectul de design a fost conceput de arhitectul Sorin Chirică, folosind ca referinţă structura hexagonală care defineşte grila şi se regăseşte sculptată pe multe elemente de detaliu ale automobilului, precum mânerele uşilor.

Construcţia a fost realizată din elemente transparente de plexiglas şi fatetată cu ajutorul unor forme geometrice din textil. Cu elemente flexibile, procesul de instalare a fost în egală măsură un act de creaţie unic - liniile tensionate s-au adaptat restricţiilor de spaţiu şi au evoluat treptat, organic, într-un volum ce a încadrat BMW XM. Proiecţiile au aprins volumul din interior, construcţia devenind principala sursă de lumină a spaţiului de eveniment.

Procesul de dezvelire a fost principalul punct al evenimentului. În prim-plan au fost dansatorii - Mariana Gavriciuc, Teodora Velescu, George Pleşca, Filip Stoica -, în coregrafia lui Răzvan Rotaru şi muzica originală compusă de Cosmin Nicolae. La atmosferă au contribuit costumele pregătite special de Anca Murgoci, folosind creaţii proprii şi ale designerului Vlad Varciuv. Suportul video de prezentare a modelului a fost creat de către artistul video Iulian Ioniţă, care a îmbogăţit spaţiul cu animaţii special create, prezentate pe ecrane de mari dimensiuni.

Ritm, dinamism, elemente fantastice, dans - cei patru performers au descoperit treptat suprafeţele textile, aducând în prim-plan, fragment după fragment, noul BMW XM. Eliberată, structura special creată a evocat în egală măsură o cuşcă ce ţine închisă bestia de 653 CP, dar şi o invitaţie la explorare pentru public care a putut în final să urce direct pe scenă şi să descopere noul model.

BMW România a propus o prezentare în avanpremieră care a dus împreună o trupă transdisciplinara. Sub viziunea creativă şi capacitatea de integrare ale :arrogant films:, a venit puterea de implementare ale studiolui de producţie Kaustik şi agenţiei Totalbranding, la care s-a adăugat toată experiența bogată a multor actori implicați. “Viziunea noastră asupra acestui proiect a fost legată de punerea în scenă a unei reprezentaţii de dezvăluire având ca nucleu atributele esențiale ale modelului XM: întâlnirea frapantă dintre putere şi rafinament, atenție la detalii şi design. Narativul dezvăluirii a sublimat aceste atribute prin convergenţa mai multor tipuri de manifestări artistice: designul structurii, forța muzicii, finețea şi precizia dansului”, explică Ana Ciobanu şi Ana Țecu / :arrogant films.

BMW XM s-a prezentat astfel publicului din România sub forma unui prototip preproducţie cu aproximativ şase luni înainte de lansarea pe piaţă. "Înainte de eveniment şi la mai puţin de trei săptămâni de la publicarea primelor imagini oficiale, deja 15 clienţi au ales să depună un avans pentru noul model înainte de eveniment. Este o performanţă remarcabilă pentru un model atât de exclusivist", arată Dr. Josef Reiter, Directo General BMW Group România.

BMW XM este un model absolut nou, care vine la aniversarea de 50 de ani a BMW M. Este primul model M dedicat, fără un corespondent în gama BMW, după legendarul BMW M1. BMW XM marchează multe premiere pentru companie, atât în ceea ce priveşte tehnologia, cât şi poziţionarea şi soluţiile de design.

BMW XM este primul hibrid plug-in de înaltă performanţă al mărcii, îmbinând sportivitatea de top cu eficienţa condusului electric în oraş de până la 88 km. Performanţele dinamice sunt asigurate de un propulsor V8 pe benzină, cu două turbine twin scroll, împins mult în jos şi cât mai în spate relativ la puntea faţă. Un motor electric şi un sistem de baterii de ultimă generaţie asigură o putere totală de 653 CP şi un cuplu maxim de 800 Nm, asigurând statul special de cel mai puternic model de serie fabricat până acum de BMW.

Dualitatea performanţă-rafinament a noului model este reflectată şi la interior, într-o îmbinare unică de cockpit pentru locurile din faţă şi o M Lounge luxoas pentru locurile spate. Calitatea, exclusivitatea şi rafinamentul sunt demonstrate de o serie de detalii sofisticate. Aici trebuie remarcate siglele BMW gravate pe lunetă - o referinţă la designul BMW M1 şi, în egală măsură, la soluţiile tehnologice prezentate pe vision car-ul BMW i Vision Circular. La fel de spectaculoase şi prezentate în premieră pe un model BMW sunt materialele noi, aşa cum este noua piele Vintage folosită în combinaţii bicolore contrastante, sau plafonul sculptat tridimensional şi iluminat cu 100 de surse LED.

"Am avut privilegiul să-l prezentăm în avanpremieră, cu mult înainte de lansare pe piaţă. Este o confirmare a aprecierii de care se bucură noul model în România. Ne-am dorit să punem în scenă noul model într-o prezentare dinamică, pusă în valoare prin exprimare artistică şi care să evoce valorile extrovertite BMW XM - remarcabil prin performanţe şi designul curajos", a declarat Andreea Ciglenean, Brand Manager BMW Group România.

Etichete: 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: