Teste

Test Drive Peugeot 2008 facelift - 1.2 PureTech 110 ALLURE

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
După ce luna februarie 2016 ne-a adus dezvăluirea versiunii revizuite estetic a crossoverului Peugeot 2008, iată că a venit și vremea lansării sale oficiale pe piața din România, moment marcat de Trust Motors (importatorul oficial al mărcii franțuzești la noi) printr-un eveniment de prezentare pentru presă. Evenimentul a permis și o sesiune de teste în afara Bucureștiului, lucru ce ne-a permis să descoperim îndeaproape noul 2008 facelift în varianta de motorizare pe benzină 1.2 PureTech 110.
 
1. Prezentare generală
 
Nu este prima dată când conducem Peugeot 2008, povestindu-vă mai pe larg, acum trei luni, istoria SUV-ului lansat de francezi în 2013. Așa că nu o să reluăm povestea sa de succes, limitându-ne a vă spune doar că până la finele lumii martie 2016 au fost fabricate 580.000 de unități în cele trei fabrici unde acesta se asamblează, din Franța, China și Brazilia.
 
Principala întrebare legată de noul 2008 facelift ar fi cam ce aduce nou față de vechea generație. Pe scurt, modificările estetice aduse exteriorului se văd la nivelul grilei frontale, ce a primit o textură generată de elemente cromate așezate pe verticală, dar și prin adăugarea unor protecții din plastic negru în zona bosajelor roților, protecții ce continuă linia deja existentelor elemente similare din zona inferioară a barelor față/spate. Farurile ni se prezintă cu un fond negru, la fel ca și stopurile spate, acestea din urmă fiind ușor modificate la nivelul semnalizatoarelor. La toate acestea am mai putea adăuga introducerea în configuratorul lui 2008 a culorii Ultimate Red, dar și posibilitatea comandării SUV-ului în versiunea de echipare GT Line, care vine cu o serie de elemente sport sau cu o combinație coloristică de roșu și negru.
 
Test Drive Peugeot 2008 facelift 1.2 Puretech 110 (01)
 
Interiorul este neschimbat față de generația ante-facelift, 2008 oferind originalitatea și eficiența conceptului i-Cockpit combinate cu nenumărate posibilități de configurare a elementeleor de pe planșa de bord sau a tapițeriei scaunelor.
 
În materie de motorizări faceliftul lui Peugeot 2008 vine cu noul propulsor turbo pe benzină 1.2 PureTech 130, oferit împreună cu sistemul Stop/Start și o cutie de viteze manuală, cu șase rapoarte. Restul motoarelor sunt cunoscute deja în gama 2008, fiind disponibile variantele 1.2 PureTech 82, 1.2 PureTech 110, 1.6 BlueHDi 100 și 1.6 BlueHDi 120. PureTech-ul de 110 CP poate fi combinat cu o cutie de viteze automată EAT6, restul variantelor de motorizare fiind oferite împreună cu o cutie manuală, cu cinci sau șase trepte, sau alături d euna robotizată, cu cinci rapoarte. Toate propulsoarele respectă normele de poluare EURO 6, fiind “best-in-class” în ceea ce privește emisiile de CO2, după spusele Peugeot.
 
Test Drive Peugeot 2008 facelift 1.2 Puretech 110 (02)
 
Se știe faptul că Peugeot nu oferă 2008 în nicio variantă de tracțiune 4x4, preferând să furnizeze sistemul Grip Control pentru versiunile de motorizare de peste 100 de CP. Acesta optimizează tracțiunea pe roțile față în funcție de condițiile de aderență, oferind câteva moduri de funcționare presetate și care pot fi selectate cu ajutorul unei rotițe amplasate pe consola centrală.
 
Prețul de start pentru noul Peugeot 2008 facelift este de 13.066 euro, TVA inclus, în urma unei promoții lansate de importator și care a tăiat simțitor din prețul inițial de 14.266 de euro. Ce primiți în schimbul acestei sume? Un Peugeot 2008 1.2 PureTech 82, cutie de viteze manuală cu cinci trepte și nivel de echipare de bază, ACCES.
 
Modelul pe care l-am condus pe parcursul testului din cadrul evenimentului de lansare a fost un 2008 1.2 PureTech 110, cutie de viteze manuală cu cinci trepte și nivel de echipare ALLURE.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Motor/Transmisie
 
Propulsorul pe benzină 1.2 PureTech 110 oferă 110 CP și 205 Nm cuplu maxim disponibil de la 1.750 rpm, putând accelera mașina de la 0 la 100 de km/h în 9.9 secunde. Viteza maximă se oprește undeva în jurul valorii de 190 de km/h.
 
Am plecat din curtea Trust Motors cu o mașină ce înregistra doar 18 km la bord, lucru ce și-a pus amprenta vizibil asupra prestațiilor motorului, dată fiind “prospețimea” exemplarului testat, însă cuplul motor ridicat și-a făcut bine datoria permițând reprize de accelerație decente. Cu siguranță depășirea câtorva mii de kilometri va aduce de la sine performanțe demne de un mic benzinar turbo.
 
Test Drive Peugeot 2008 facelift 1.2 Puretech 110 (03)
 
Cutia de viteze în cinci rapoarte ne este bine cunoscută din curtea PSA și, așa cum am mai spus-o și cu ocazia testului cu Citroen C4 Cactus, nu este un reper în materie de precizie și ușurință a schimbării treptelor. Lipsa treptei a șasea se resimte după depășirea pragului de 100 de km/h, crescând simțitor și consumul, dar și nivelul de zgomot venit din partea motorului. Recomandarea noastră în cazul motorului testat – mergeți pe versiunea cuplată la cutia automată EAT6.
 
Comportament rutier
 
Faceliftul adus lui 2008 nu a modificat deloc trenul de rulare, micul SUV produs de Peugeot livrând suficient de mult confort la rulare în cazul drumurilor bine asfaltate și fără prea multe denivelări pe parcurs.
 
“Prospețimea” mașinii din test nu aducea zgomote suspecte la trecerile peste gropi, linii de tramvai sau denivelări serioase, filtrând destul de bine și șocurile resimțite de pasageri la interior, în timp ce rularea la viteză constantă de pe peste 100 de km/h nu pune probleme majore legate de stabilitate în cazul unor manevre ușoare de schimbare a benzilor.
 
Test Drive Peugeot 2008 facelift 1.2 Puretech 110 (04)
 
În oraș Peugeot 2008 se simte în largul lui, dimensiunile reduse și manevrarea cu extrem de mare ușurință a volanului fiind atu-uri serioase în alegerea sa ca și mașină pentru mersul zilnic la serviciu. Rămân aceleași probleme legate de vizibiliattea prin lunetă sau în oglinzile laterale amplasate cumva prea jos față de privirea șoferului, însă senzorii de parcare sau o cameră video pentru marsarier pot suplini mai mult decât suficient aceste mici neajunsuri.
 
În privința ieșirilor de agrement sau de nevoie în afara suprafețelor asfaltate, Grip Control permite aventurarea în medii semi off-road, însă nimic mai mult. Garda la sol mărită și protecțiile din plastic te scutesc de lovituri sau zgârieturi ale caroseriei, însă limita evoluției în teren accidentat poate fi foarte ușor atinsă.
 
Consum
 
Fișa tehnică asociată lui Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 ne comunică un consum de 5.9 l/100km în mediul urban și de 4.1 l/100km în afara acestuia. Consumul mediu înregistrat de noi s-a cifrat undeva în jurul valorii de 6.6 l/100km, pe ruta București-Urziceni și retur.
 
3. Confort interior și siguranță
 
Peugeot 2008 oferă unul dintre cele mai atractive interioare din segmentul său, i-Cockpit și liniile avangardiste oferite de planșa de bord și de elementele de pe consola centrală generând o atmosferă aparte, pe placul clientelei vizate de francezi – publicul tânăr cu preocupări ieșite din cotidianul “gri”.
 
Test Drive Peugeot 2008 facelift 1.2 Puretech 110 (05)
 
Materialele folosite și calitatea asamblării situează Peugeot 2008 undeva în plutonul fruntaș al SUV-urilor de segment B, puține fiind zonele unde deranjează anumite plastice mai proaste.
 
Sistemul  de infotainment oferă suficient de multe informații, dar și nenumărate posibilități de conectare a device-urilor de ultimă generație la mașină. Nu lipsește sistemul Mirror Screen cu WiFi ce are la bază deja cunoscutele MirrorLink și Apple CarPlay și care poate fi achiziționat contra sumei de 250 de euro.
 
Șoferul și alți trei pasageri pot călători în deplin confort la bordul lui 2008, în timp ce portbagajul de 410 litri oferă spațiu suficient dacă nu exagerați cu bagajele pentru o calătorie mai lungă.
 
Peugeot 2008 a fost testat de Euro NCAP în 2013, obținând maximul de cinci stele.
 
4. Buget/Prețuri
 
Noul 2008 facelift poate fi comandat în România în nivelurile de echipare tradiționale pentru Peugeot – ACCES, ACTIVE și ALLURE, la care se va adăuga în viitorul apropiat și GT Line. Aminteam la începutul articolului de oferta promoțională pregătită de Trust Motors, însă haideți să vedem prețurile de listă oferite pe site-ul Peugeot din România:
 
Versiune echipare/motorizare Cutie de viteze Preț (Euro, TVA inclus)
2008 ACCESS 1.2 L PureTech Manuala / 5 14.266
2008 ACTIVE 1.2 L PureTech Manuala / 5 15.234
2008 ACTIVE 1.2 L PureTech ETG S&S Robotizata / 5 16.554
2008 ACTIVE 1.2 PureTech Turbo S&S Manuala / 5 16.201
2008 ACTIVE 1.2 PureTech Turbo EAT6 S&S Automata / 6 17.641
2008 ALLURE 1.2 L PureTech ETG S&S Robotizata / 5 18.510
2008 ALLURE 1.2 PureTech Turbo S&S Manuala / 5 18.157
2008 ALLURE 1.2 PureTech Turbo EAT6 S&S Automata / 6 19.597
2008 ACCESS 1.6 BlueHDi FAP Manuala / 5 15.863
2008 ACTIVE 1.6 BlueHDi FAP Manuala / 5 17.072
2008 ACTIVE 1.6 BlueHDi FAP Manuala / 5 17.653
2008 ACTIVE 1.6 BlueHDi FAP S&S Manuala / 6 19.008
2008 ALLURE 1.6 BlueHDi FAP Manuala / 5 19.609
2008 ALLURE 1.6 BlueHDi FAP S&S Manuala / 6 20.964
 
Garanţia oferită în România de Peugeot pentru noul 2008 facelift este de 4 ani, în limita a 100.000 kilometri.
 
5. Concluzii
 
Cifrele din ce în ce mai bune de vânzări raportate de Peugeot pentru 2008 le permit francezilor să “viseze frumos”, lansarea versiunii facelift aducând o mică tușă de aer proaspăt în familia micului SUV.
 
Schimbările estetice sunt discrete, însă nu total de neremarcat, în timp ce adăugarea unui nou motor PureTech de 130 de CP va atrage clienții pentru care versiunile deja existente erau prea puțin puternice.
 
Test Drive Peugeot 2008 facelift 1.2 Puretech 110 (06)
 
Una peste alta, noul Peugeot 2008 facelift constituie o ofertă demnă de luat în seamă dacă aveți în plan achiziționarea unui crossover de clasă mică, oferind suficent de multe variante de motorizare, dar și de personalizare și dotări.
 
Peugeot 2008 facelift - 1.2 PureTech 110 ALLURE
 
Puncte pozitive:
· Motorul cu resurse decente de putere
· Manevrabilitatea în oraș
· Atmosfera creată la interior
· Conceptul i-Cockpit
 
Puncte negative:
· Motor zgomotos
· Cutia de viteze manuală în cinci trepte
· Suspensia “neprietenoasă” pe denivelările abordate în viteză


Date tehnice Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 ALLURE
 
Motor: benzină turbo, trei cilindri, 1.2 litri PureTech EURO 6
Cilindree: 1.199 cmc
Putere: 110 CP la 6.250 rpm
Cuplu maxim: 205 Nm la 1.750 rpm
0-100 km/h: 9.9 s
Viteză maximă: 191 km/h
Volum portbagaj: 410 litri
Greutate: 1090 kg
Preţ de pornire în România: 18.157 euro, TVA inclus
Preţ model testat: 19.039 euro, TVA inclus


 

 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

6

Interior: 

8

Motorizare: 

7

Prețuri: 

7

Euro NCAP: 

5
 
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: