Știri

Noul BMW ALPINA B7 Bi-Turbo este aici - iată toate detaliile "rachetei" germane

Fotocredit: 

ALPINA
Noul BMW ALPINA B7 Bi-Turbo
ALPINA a dezvăluit noul BMW ALPINA B7 Bi-Turbo, un "monstru" construit pe baza noului Seria 7. Beneficiind de aportul unui motor V8 Bi-Turbo, dar și de tracțiune integrală cu roțile spate direcționale, noul ALPINA B7 Bi-Turbo este poate cel mai performant sedan de lux conststruit în ultima vreme.
 
Așadar, sub capota noului ALPINA B7 Bi-Turbo stă un motor V8 Bi-Turbo de 4.4 litri și care produce 608 CP, disponibili între 5.750 și 6250 rpm. Cuplul maxim atinge 800 Nm, fiind furnizat de la 3.000 rpm. Uimitoarele valori de putere și cuplu au fost obținute prin montarea a două turbo-compresoare, montate și ele în V, la fel ca cilindrii dar și prin folosirea unor soluții tehnice speciale atunci când vorbim de elementele admisiei de aer sau ale sistemului de răcire.
 
Puterea motorului este transmisă la roți prin intermediul unei cutii de viteze automate produse de ZF, cu 8 trepte și care beneficiază de ALPINA SWITCH-TRONIC, un sistem ce îmbunătățește schimbările de trepte oferind în practică cele mai bune rezultate, fie că ești în modul Automatic, în cel Sport sau în Manual. În modul manual se poate rula în alte trei sub-moduri - Sport, Sport+ sau DSC OFF.
 
Toate aceste valori permit o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 3.7 secunde, viteza maximă oprindu-se la 310 km/h.
 
Sistemul de tracțiune integrală își are rădăcinile în deja legendarul xDrive de la BMW, fiind optimizat pentru o și mai bună repartizare a cuplului motor către roți în funcție de nevoile de moment de pe șosea. Roțile spate pot fi și ele direcționate la un unghi mic (maxim 3 grade) cu ajutorul volanului prin intermediul așa numitului sitsem Integral Active Steering. La viteze mici roțile spate virează în direcție opusă celor din față, în timp ce la viteze mari direcția de virare este aceeași pentru toate cele patru roțile, obținându-se în acest fel o și mai precisă trasă pe viraje.
 
Suspensiile adaptive și sistemele Dynamic Damper Control și Active Comfort Drive cu Road Preview oferă un confort demn de o limuzină de lux combinat cu extraordinare capabilități de manevrabilitate, agilitate și comportament dinamic pe viraje. Șoferul poate regla prin intermediul unor butoane situate pe consola centrală toate caracteristicile șasiului și suspensiilor, pentru cea mai bună senzație dorită de-a lungul călătoriilor. Dacă se doresc senzații demne de un super-car sport se poate alege modul Sport+, în care toate setările componentelor active ale suspensiilor și ale șasiului sau răspunsul motorului sunt modificate în consecință. În acest mod garda la sol coboară cu 20 de mm.
 
 
Designul exterior completează silueta noului BMW Seria 7 cu elemente tradiționale ALPINA, aplicate mai ales pe barele față/spate. Noul BMW ALPINA B7 Bi-Turbo poate fi vopsit în culorile exclusiviste ALPINA Blue metallic sau Green Metallic, fiind disponibile și alte nuanțe din portofoliul BMW sau BMW Individual.
 
Spoilerul inferior al barei față este decorat cu inscripția ALPINA și dungi pe lateral, la fel ca și aripile față și portierele. Toate aceste elemente de personalizare fac parte din cunoscutul pachet ALPINA Deco-Set, putând fi alese în nuanță argintie sau aurie.
 
În standard BMW ALPINA B7 Bi-Turbo vine cu jante din aliaj ușor pe 20 de inch, cu designul specific în 20 de spițe, opțional fiind disponibile jante mai mari, pe 21 de inch.
 
Interiorul oferă o ambianță de lux, materiale speciale și un design personalizat prin elemente ALPINA. Astfel, volanul îmbrăcat în piele schimbă logo-ul BMW cu cel ALPINA, în timp ce ceasurile de bord au ca și fundal albastrul specific firmei germane.
 
Noul BMW ALPINA B7 Bi-Turbo va putea fi admirat, în premieră mondială, la standurile ALPINA de la Salonul Auto de la Geneva.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: