Știri

Peter Schreyer a devenit şeful de design al concernului Hyundai-Kia

Peter Schreyer - designer sef Hyundai/Kia
 
Germanul Peter Schreyer, părintele modelului Audi TT, se află pe cai mari la concernul Hyundai-Kia. După ce a fost numit preşedinte al Kia în urmă cu trei săptămâni, acum a fost "uns" şi şef al departamentului de design pentru ambele mărci coreene, la nivel global.
 
Noul rol creat pentru Schreyer are ca principală atribuţie supravegherea politicilor de design atât pentru Kia cât şi pentru Hyundai, elemente care până acum erau conduse de câte un designer şef pentru fiecare firmă.
 
Cele două funcţii pe care acesta le va deţine vin să sprijine eforturile Hyundai Motor Co de a-şi mări cotele de piaţă în toate segmentele de automobile. Kia, achiziţionată de Hyundai în 1998, şi-a crescut vânzările într-un ritm mult mai rapid decât Hyundai pe pieţele din Europa şi SUA.
 
Peter Schreyer - KIA Optima
 
Un purtător de cuvânt al Hyundai a precizat faptul că grupul coreean face eforturi "pentru a stabili mai clar identitatea fiecărui brand în parte".
 
"Președintele Peter Schreyer, cu experienţa sa imensă în proiectarea unor modele de renume mondial, precum şi prin înțelegerea profundă a culturii corporative Hyundai-Kia, va juca un rol important în consolidarea premiselor pentru Hyundai Motor si Kia Motors în a face un salt spre vârful ierarhiei producătorilor auto mondiali", a mai declarat acesta.
 
Promovarea este şi un semn clar al ambițiilor grupului auto de a se întrece pe sine şi a depăşi la capitolul design rivalii germani de la Volkswagen sau BMW - parte esențială a unei strategii care a ajutat duo-ul din Coreea de Sud să-şi crească vânzările și cota de câștig de piață chiar și în timpul crizei economice mondiale din 2009.
 
Schreyer s-a alăturat Kia, venind de la Volkswagen, în 2006. Născut în Germania în 1953, fostul designer al Audi a fost adus de preşedintele de atunci al Kia, Chung Eui-Sun - singurul fiu și moștenitor al preşedintelui Hyundai Motor Co, Chung Mong-Koo.
 
Înainte de a se alătura Kia, Schreyer considera că design-ul modelelor Kia era unul mai mult decât "neutru". În consecinţă a gândit un desen dominat de aşa zisa grilă faţă "tiger-nose", creând o față distinctă pentru modelele Kia din ultima vreme, de la micuţul Picanto până la noua Optima.
 
Hyundai-Kia a vândut un total de 7,12 milioane de vehicule la nivel mondial în 2012, în creştere cu 8 procente față de anul precedent. Ţinta de vânzări pentru 2013 este una de 7,4 milioane de maşini.
 

Etichete: 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: