Teste

Test Drive Toyota Avensis 1.8 l Multidrive Executive

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
Toyota Avensis. Mașina prin care marca niponă încearcă un compromis între clasic și modern, între publicul tânăr și cel trecut de prima vârstă.
 
Am avut parte de un nou test drive cu un model Toyota, dupa review-ul pentru proaspăt lansatul Auris 2013, iar senzația cu care am rămas este una foarte plăcută.
 
Astfel, în cele ce urmează vă prezentăm un Avensis propulsat de motorul Valvematic pe benzină de 1.8 litri și 147 CP cuplat la o transmisie CVT și padele de volan - Multidrive S.
 
1. Prezentare generală
 
Pe scurt, istoria Avensis începe în anul 1997 când Toyota a construit primul model de acest gen în Marea Britanie la fabrica din Derbyshire.
 
Au urmat două generații: 1997-2003 și 2003-2008, modelul  pe care urmează să îl prezentăm astăzi fiind practic face-lift-ul celei de a 3-a generații.
 
Model de clasă medie, Avensis are de dat o luptă foarte puternică cu rivali foarte consacrați  și apreciați precum Passat, Mondeo, Insignia sau Honda Accord, Toyota încercând prin acest model să impună o tendință cât mai premium. De aici și lista bogată de dotări și moduri de accesorizare între care puteți alege dacă doriți să vă configurați propriul Avensis.
 
Test drive Toyota Avensis - prezentare generala
 
Se observă încă de la primul contact cu mașina o oarecare discrepanță între design-ul exterior și cel interior. De ce spunem asta?
 
Pentru că exteriorul este la standarde de 2013, în timp ce ambianţa oferită pasagerilor pare că a rămas puțin în urmă. Nu ne înțelegeți greșit, materiale și finisajele sunt de o calitate foarte bună, dar liniile propriu-zise din interior și mai ales consola centrală ne duc cu gândul foarte mult la conservatorism, fiind făcute parcă pentru un proprietar bine trecut de 40 de ani.
 
Test drive Toyota Avensis - consola centrala
     
În anumite condiții, acest fapt poate reprezenta o problemă, dacă ne gândim puțin la concurenții precum Mazda 6 sau Honda Accord, mașini din aceeași clasă la care interiorul este cât mai actual, atrăgând foarte mulţi clienţi tineri. 
 
La capitolul motorizări, Avensis este oferit în șașe versiuni distincte:
 
· trei propulsoare diesel: (D-4D de 2.0 litri 124 CP, 2.2 litri 150 CP și  cel mai puternic motor din gamă: D-CAT-ul de 2.2 litri și 177 CP
· trei propulsoare pe benzină: (Valvematic de 1.6 litri 132 CP, 1.8 litri 147 CP și 2.0 litri 152 CP)
 
În concluzie, avem cu ușurință între ce alege, iar pentru cei dintre dumneavoastră care sunt surprinși de puterea relativă mică a motorizărilor propuse în raport cu concurența (2.0 TSI pe grupulu VAG care produce aproximativ 211 CP, EcoBoost-urile de pe Ford Mondeo de 1.6 litri și 150 CP sau 2.0 litri și 240 CP) amintim doar că aceasta este tendința și concepția Toyota la absolut toate modelele în vederea obținerii unei fiabilități cât mai ridicate.
 
2. Comportament rutier
 
Pentru review-ul de astăzi am avut la dispoziție motorul pe benzină de 1.8 litri Valvematic, 147 CP și cutie CVT Multidrive S, în a doua versiune de echipare din patru posibile: Executive.
 
Un motor care dezvoltă un cuplu maxim de 180 Nm la 4.000 rpm și 147 CP disponibili în totalitate la 6.400 de turații/minut.
 
Test drive Toyota Avensis - driver
 
Combinat cu transmisia CVT (Continuously Variable Transmission) Multidrive S, putem afirma ca mașina se simte extrem de agilă și urcă foarte rapid în viteză. Se ajunge foarte ușor la viteze de 120-130 km/h acolo unde drumul permite, dar deoarece discutăm de un propulsor aspirat nu o sa aveți aceea senzație de putere cu care sunt obișnuiți conducătorii unor maşini propulsate de motoare diesel sau turbo pe benzină, de puteri similare.
 
Cutia de viteze beneficiază de modurile Drive, Manual și Sport, iar padelele amplasate în spatele volanului sunt o alegere excelentă. Cutia oferă şoferului 7 trepte de viteză prestabilite în modul Manual. Totuși, după ce ne-am acomodat cu mașina, am decis că alegerea cea mai comfortabilă este modul Drive, încetând să mai schimbăm manual treptele pentru a analiza cât mai atent detalii majore precum comportamentul rutier sau stabilitatea în viraje.
 
Test drive Toyota Avensis - Multidrive
 
Aderența și stabilitatea sunt impecabile în orice mod de condus, nereușind să identificăm nici un punct negativ la acest capitol. Iar pentru a fi siguri de acest lucru am ales să testăm mașina pe o serie de drumuri virajate (după cum puteți observa în galeria foto), unde Avensis nu ne-a dat emoții. 
 
Nu trebuie să uităm nici un moment că vorbim despre o mașina orientată spre confort, dar modelul japonez chiar se prezintă foarte bine în ceea ce privește comportamentul rutier.
 
Test drive Toyota Avensis - comportament rutier
 
Un oarecare disconfort poate fi specificat în dreptul zgomotului la rulare, când viteza depășește valoarea de 110 km/h, turațiile motorului alături de vântul care bătea cu foarte multă putere făcându-se resimțite în habitaclu.
 
În ceea ce privește performanțele, motorul de 1.8 litri cuplat la transmisia automată oferă o accelerație de la 0 la 100 km/h în 10.4 secunde și o viteza maximă de 200 km/h. Pentru cifre simțitor mai bune va trebui să vă îndreptați atenția spre propulsoarele diesel de 150 și 177 CP sau chiar același Valvematic de 1.8 dar în versiunea cu transmisie manuală, care scade timpul de accelerație până la 100km/h cu aproximativ 1 secundă.  
 
3. Confort interior
 
Avensis respectă tradiția Toyota și nu beneficiază de pachete opționale dar este oferită în patru versiuni de echipare: Comfort, Executive, Elegance și Luxury, versiunea testată de noi fiind a 2-a dintre cele enumerate anterior.
 
Test drive Toyota Avensis - plansa de bord
 
Diferențele simțitoare la capitolul interior între versiunile de echipare constau:
 
· Tapițeria folosită: stofă neagră pentru primele două și piele în versiunile de vârf
· Aspectul consolei centrale, care trece de la plastic simplu spre combinație lemn+nichel
· Prezența sistemului Toyota Touch & Go începând cu varianta Executive, iar în ultima versiune beneficiem și de sistemul de navigație cu posibilitate vizualizare hărți în mod 3D
· Reglajele scaunelor față, de la manual spre full electric
 
Nu are rost să discutăm despre ergonomie într-un model Toyota, obișnuiți fiind după testul cu fratele mai mic Auris, constatăm din start că toate comenzile și butoanele se află fix unde ar trebui și unde este nevoie. Un plus evident pentru un anumit tip de conducători auto, dar și un dezavantaj pentru eventualii clienți care doresc un interior mai “SF” și care reușește să-i “farmece” încă de la primul contact cu autoturismul.
 
Test drive Toyota Avensis - display Toyota Touch
 
Calitatea este prezentă la tot pasul, iar îmbinările sunt fără probleme la nivelul celor dintr-un Volskwagen Passat, în timp ce la capitolul spațiu interior putem vorbi fără a fi subiectivi de una din cele mai spațioase mașini din segmentul ei.
 
Portbagajul cu o capacitate de 509 litri este mai mult decât suficient pentru o familie.
 
La capitolul siguranță noua Toyota Avensis a obţinut maximul de 5 stele la testele Euro NCAP.
 
4. Buget/Prețuri
 
Toyota Avensis are un preț promoțional de pornire în România de 17.257 euro cu TVA, (față de 20.312 euro standard) pentru varianta echipată cu motorul pe benzină 1.6 litri Valvematic 132 CP în versiune de echipare Comfort și transmisie manuală în 6 trepte, iar o cutie automată implică un cost suplimentar de  aproximativ 1.500 euro cu TVA.
 
Primul propulsorul diesel, D-4D-ul de 2.0 litri și 124 CP poate fi achiziționat la un preț de 19.944 euro cu TVA pentru aceeași variantă de echipare.
Să ajungem și la subiectul consum, unde Toyota declară pentru motorul 1.8 l Valvematic un consum oficial de 8.6 litri pentru utilizare în oraș și 5.5 litri pentru uz extern. Ceea ce înseamnă un consum mediu de aproximativ 6.6 litri pentru o distanță de 100 de kilometri.
 
În realitate, noi am obținut un consum mixt de 7 litri, care a combinat o porțiune de drum național dar și o serie de urcări pe serpentine.
 
Test drive Toyota Avensis - slogan
 
Printre dotările importante de menționat ale nivelului de echipare Executive din testul nostru enumerăm următoarele:
 
· 7 airbag-uri standard (frontale; laterale; cortină + genunchi șofer)
· Jante din aliaj pe 16 inchi
· Sistem multimedia Toyota Touch (ecran touchscreen de 6.1 inchi și Bluetooth)
· Cameră video pentru parcarea cu spatele
· Clapete pentru schimbarea vitezelor amplasate pe volan
· Lumini de drum cu tehnologie LED şi DRL
· Geamuri electrice față/spate
· Aer condiționat cu reglaj automat pe două zone
· Cotieră centrală față
· Volan și schimbător îmbrăcate în piele
· Sistem audio cu 6 difuzoare, comenzi audio pe volan și USB
· ABS, EBD (distribuție electronică a forței de frânare)
· BA (asistența la frânarea de urgență)
· VSC + (controlul stabilității vehiculului)
· TRC (controlulul tracțiunii)
 
În aceste condiții, prețul pentru modelul din test, echipat cu motorul pe benzină de 1.8 litri și 147 CP + transmisie automată în 7 trepte și echipare Executive + vopsea metalizată este de 22.568 euro cu TVA după aplicarea unui discount promoțional de 3.150 euro.
     
Garanția oferită pentru acest model de Toyota este de 5 ani integrală sau 160.000 km.
 
5. Concluzii
 
Avensis este răspunsul japonezilor de la Toyota la avalanșa de mașini germane care au acaparat clasa medie. Vorbim aici desigur de Volskwagen Passat, Opel Insignia, Skoda Superb, Audi A4 și mai departe de Ford Mondeo  sau Mercedes Benz Clasa C care în această ordine au fost cele mai vândute modele din clasa D în anul 2012.
 
În aceste condiții, Avensis are o misiune extrem de grea pe piața din România, dar în nici un caz imposibilă. Românii sunt în continuare adepții mărcilor nemțești, dar în perioada actuală se observă cu certitudine o deschidere din ce în ce mai ridicată pentru mărcile coreene sau japoneze care oferă de multe ori un raport dotări-fiabilitate-preț mai atractiv.
 
Test drive Toyota Avensis - concluzii review
 
De ce să achiziționăm un Avensis? Este o întrebare foarte bună, iar răspunsul nostru îl reprezintă garanția de 160.000 de kilometri, prețurile de pornire care sunt printre cele mai bune din clasă și fiabilitatea desăvârșită de care dau dovadă modelele Toyota.
 
Am identificat la Toyota Avensis:
 
Puncte pozitive:
· Prețuri de intrare în gamă foarte atractive
· Sistemul interactiv Toyota Touch & Go
· Calitatea fabricaţiei
· Spațiul interior
 
Puncte negative:
· Designul interiorului la nivel de generație 2007/2008.
· Performanțe mai slabe pentru același motor în cazul cuplării la o transmisie CVT
· Lipsa unui motor de peste 200 CP, comparativ cu ce oferă concurența
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

8

Interior: 

7

Motorizare: 

7

Prețuri: 

8

Euro NCAP: 

5
 
Mulţumim pentru sprijinul acordat domnului Marius Alexandrescu (marius.alexandrescu@toyotaploiesti.ro) - de la Toyota Ploieşti - Tel: 0744.424.993 , 0244.544.745 .
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: