Știri

BMW X1 a ajuns la cea de-a doua generaţie

Fotocredit: 

BMW
Noul BMW X1 2016
BMW ne-a prezentat noul X1, cel mai mic Sport Activity Vehicle din portofoliul bavarezilor ajungând acum la cea de-a doua generaţie. Pe scurt, noul BMW X1 este mai mare, mai agil, mai deştept şi mai confortabil decât predecesorul său.
 
Noul BMW X1 vrea să continue succesul primei generaţii, vândută până acum în peste 730.000 de exemplare, prin îmbunătăţiri la toate capitolele. Poate cea mai mare noutate vine la capitolul tracţiune, noul X1 fiind cel de-al treilea model BMW (după noile Seria 2 Active Tourer şi Seria 2 Gran Tourer) care beneficiază de platforma UKL şi implicit de mutarea tracţiunii clasice de pe puntea spate pe cea faţă.
 
Astfel, noul X1 preia cele mai importante elemente de design ce definesc noile generaţii de automobile BMW, fiind aşadar încadrat perfect în "peisaj". Poate cele mai mari asemănări le regăsim la noul Seria 1 facelift. Noua generaţie a crescut în dimensiuni, fiind cu 53 de mm mai înaltă faţă de vechiul X1. A rezultat un spaţiu interior mărit, pasagerii spate beneficiind de un plus de 37 de mm ca şi loc pentru genunchi. Dacă se optează pentru bancheta spate reglabilă atunci creşterea ajunge la 66 de mm, o valoare semnificativ mai mare. Scaunele faţă sunt plasate cu 36 de mm mai sus, în timp ce bancheta spate este şi ea plasată cu 64 de mm mai sus faţă de configuraţia vechii generaţii, sporindu-se în acest fel vizibilitatea şi aceentundu-se senzaţia de pasager la bordul unui SAV.
 
Şi volumul portbagajului a crescut, ajungând acum la 505 litri (+85 faţă de vechiul X1). Cu bancheta spate rabatată se poate ajunge la 1.550 de litri volum pentru bagaje în portbagaj. Disponibil opţional, scaunul pasagerului din faţă, al cărui spătar poate fi rabatat, şi bancheta spate ce poate culisa înainte-înapoi cu 13 centimetri oferă o variabilitate suplimentară.
 
Vor fi disponibile începând cu octombrie 2015, atunci când boul X1 va ajunge în showroom-uri, cinci motoare din familia TwinPower Turbo - două pe benzină şi trei diesel, cu puteri cuprinse între 150 şi 231 de CP. Clienţii vor putea alege între BMW X1 sDrive20i (192 CP), BMW X1 xDrive20i (192 CP), BMW X1 xDrive25i (231 CP), BMW X1 sDrive18d (150 CP), BMW X1 xDrive20d (190 CP) sau BMW X1 xDrive25d (231 CP).
 
Motoarele pot fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau la un Steptronic cu opt rapoarte.
 
Şasiul noului X1 a fost revizuit complet, centrul de greutate fiind coborât şi mai mult, iar distribuţia maselor apropiindu-se de perfectul raport 50:50.
 
Şi sistemul de tracţiune integrală xDrive a fost actualizat, distribuind puterea motorului între puntea faţă şi cea spate exact cum o cere situaţia - în orice moment. Conectarea acestuia cu DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilităţii) permite sistemului să acţioneze preventiv pentru a contracara orice tendinţă subviratoare sau supraviratoare din partea automobilului. Mai mult, combinaţia sistemului DSC cu xDrive include acum şi Hill Descent Control (control la coborârea pantelor), care poate fi activat prin atingerea unui buton. Noul BMW X1 poate fi comandat atât în configuraţia cu xDrive, cât şi în cea cu tracţiune faţă (BMW X1 sDrive 18d şi X1 sDrive 20i).
 
Schimbarea de generaţii pentru BMW X1 aduce evoluţii semnificative şi în domeniul conectivităţii inteligente. O nouă completare a gamei de dotări BMW ConnectedDrive este BMW Head-Up Display care, asemenea celui de la modelele BMW X mai mari, proiectează informaţiile legate de condus direct pe parbriz. Acum, BMW X1 poate fi comandat cu Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selecţie actualizată de aplicaţii care permit clienţilor să adauge automobilului funcţionalităţi de confort, navigaţie şi infotainment, în funcţie de preferinţe.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: