Știri

Hyundai a prezentat succesorul lui ix35 Fuel Cell

Fotocredit: 

Hyundai
Hyundai SUV - alimentat cu hidrogen
Hyundai a dezvăluit la Seoul noua generație a SUV-ului propulsat cu ajutorul pilelor de hidrogen. Noul model nu are pentru moment stabilit un nume, este dezvoltat într-o formă foarte apropiată de cea de serie și va înlocui vechiul ix35 Fuel Cell - versiune lansată pe piață în anul 2013.
 
Cu un design futurist inspirat de conceptul FE, prezentat în martie la Geneva, noul model alimentat cu hidrogen al celor de la Hyundai va fi unul dintre produsele de bază pe care sud-coreenii își vor construi strategia de viitor în domeniul automobilelor "verzi". În acest sens au fost confirmate oficial lansările unor versiuni 100% electrice pentru Kona (în 2018) și Genesis (în 2021), dar și prezentarea unui model electric "long-range" după anul 2021, capabil să ofere o autonomie de peste 500 de km. Totodată, Hyundai va dezvolta o arhitectură special dedicată automobilelor electrice.
 
SUV-ul prezentat astăzi a fost dezvoltat avându-se în vedere patru direcții principale - considerate esențiale pentru succesul unei mașini alimentate cu hidrogen:
 
- eficiența sistemului compus din pile de hidrogen: comparativ cu ix35 Fuel Cell, noul model se laudă cu cu o eficiență crescută cu aproape 10 procente - lucru ce se traduce printr-o autonomie de peste 580 de km după un plin de hidrogen
 
- performanța: puterea oferită de noul SUV ajunge la 163 de CP (cu 20% mai mare față de modelul precedent, ce se lăuda cu doar 136 de CP). Inginerii Hyundai au îmbunătățit de asemenea performanțele de pornire la rece - un capitol extrem de sensibil atunci când vine vorba de un automobil de acest tip. Astfel, platforma tehnică utilizată permite o pornire fără probleme chiar și la -30 de grade Celsius
 
- durabilitatea: prin folosirea unei tehnologii durabile de catalizare, noul SUV promite o și mai mare durată de viață a ansamblului propulsor, față de vechiul ix35 Fuel Cell
 
- stocarea hidrogenului: ansamblul de stocare este compus acum din trei rezervoare de volume egale, față de cele două de volume diferite utilizate în trecut, iar tehnologia de fabricație a pereților rezervoarelor a permis atât creșterea siguranței (dat fiind faptul că hidrogenul este stocat la presiuni foarte mari), cât și scăderea greutății
 
Caracteristicile sistemului de propulsie cu hidrogen sunt completate de o lungă listă de tehnologii de asistență a șoferului și de siguranță activă, sisteme ce vor plasa noul SUV Hyundai pe direcția clară a posibilității de a rula autonom.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: