Știri

Inovaţii în industria auto - momente de referinţă în istoria GM

Fotocredit: 

Opel
General Motors - 500 milioane automobile
GM a atins recent un prag semnificativ: 500 de milioane de autovehicule construite la nivel global sub mărcile Chevrolet, Cadillac, Opel, Wuling şi altele. Acest prag important de 500 de milioane de autovehicule produse presupune zeci de inovaţii care au îmbunătăţit viaţa clienţilor şi au schimbat faţa industriei auto.
 
Ca și semnificație, 500 de milioane de mașini ar încercui globul de aproximativ 68,5 ori, iar același număr de mașini s-ar întinde până la lună și înapoi de aproape 3,5 ori. General Motors Company are capacități de producție în 30 de țări și vinde autovehicule în 140 de țări din lume. Pragul de 100 de milioane de vehicule a fost atins în 1964, dublat în 1978. 300 de milioane de mașini au fost sumarizate în 1991, iar încă 100 de milioane au fost adăugate până în 2003. În acest an, GM a anunțat pragul de 500 de milioane de automobile, în condițiile în care în 2014 a vândut în lume 9,93 milioane de autovehicule noi.
 

Trent Brining, decorat cu distincția Purple Heart, primește un Chevrolet Malibu model 2016 nou de la Mary Barra, GM CEO, și Alan Batey, Președinte GM America de Nord
 
Multe dintre cele mai importante inovaţii de la General Motors au avut loc în culise, în uzinele sale. Concepte cum ar fi asamblarea flexibilă, automatizare, simulare pe computer, vedere artificială şi robotică au fost dezvoltate la GM. Aceste inovaţii au asigurat de-a lungul timpului sporirea calităţii, a eficienţei şi competitivităţii autovehiculelor.
 

Anna Katharina Dionysius, al cărei Opel Astra a fost daună totală în urma unei coliziuni, a primit un Zafira Tourer de la Dr. Karl-Thomas Neumann, președinte al GM Europe, în cadrul campaniei "500 milioane de mulțumiri"
 
General Motors a dezvoltat inovații precum primul demaror electric automat, primele faruri pivotante sau prima suspensie independentă, dar și prima pompă mecanică pentru operaţiile pe cord deschis sau sistemele de mobilitate şi componentele vehiculului condus pe Lună de către membrii echipajului Apollo 15. Tot GM a avut responsabilitatea sistemului de ghidare pentru programul întreg Apollo, inclusiv Apollo 11 ce a marcat aselenizarea cu echipaj uman în 1969. Astfel de momente cheie sunt detaliate în fișierul alăturat, o imagine sumară poate fi consultată mai jos:
 
1901: Celebrul Curved Dash Oldsmobile al lui Ransom Olds, a cărui proiectare a avut ca obiective simplitatea, fiabilitatea şi valoarea, a fost primul autovehicul american construit într-o fabrică creată special pentru producţia de automobile, cu un volum de producţie standardizat. GM a achiziţionat Oldsmobile în 1908.
 
1908: Cadillac câştigă trofeul Dewar, cel mai prestigios premiu european pentru precizie şi excelenţă în producţie, dovedind că deţine cele mai înalte standarde din industria auto privind precizia şi caracterul interşanjabil al componentelor, prin dezasamblarea a trei unităţi Cadillac şi amestecarea pieselor, urmată de reasamblare şi conducerea autovehiculelor în faţa unui juriu.
 
1922: GM îl angajează pe William Knudsen pentru revigorarea mărcii Chevrolet. Knudsen implementează producţia de serie flexibilă, care ajută Chevrolet să încorporeze anual modificări de stilizare şi să preia din cota de piaţă a mărcii Ford.
 
1923: Pentru a furniza autovehicule Chevrolet clienţilor din Scandinavia, GM îşi deschide prima uzină de asamblare din afara Americii de Nord la Copenhaga, în Danemarca.
 
1924: Este lansată vopseaua Duco, un produs nou, rezistent şi cu uscare rapidă creat de GM şi DuPont, oferind clienţilor o gamă largă de culori şi reducând costurile pentru GM. Până în anul 1926, Chevrolet o va utiliza la toate autovehiculele sale, câştigând astfel un avantaj competitiv faţă de Ford.
 
1926: Este inaugurată „linia de asamblare unificată” Buick la Flint, Michigan. Aceasta a fost descrisă ca cel mai mare şi mai eficient sistem de asamblare din lume şi a reunit într-o singură uzină toate operaţiunile de asamblare finală.
 
1928: GM deschide uzina de la Sao Caetano do Sul, în Brazilia, precum şi prima uzină de asamblare a autovehiculelor din India. Chevrolet face trecerea de la motorul cu patru cilindri la cel cu şase cilindri în doar trei săptămâni datorită liniilor secvenţiale, precursoarele transportoarelor cu bandă.
 
1936: GM Fisher Body lansează caroseria Unisteel Turret Top, produsă prin sudarea panourilor din oţel interioare şi exterioare într-o structură permanentă, rezistentă la şocuri, creată pentru a asigura un confort şi o durabilitate sporite.
 
1953: Buick deschide o nouă uzină pentru fabricarea motorului V8 la Flint, Michigan, echipată cu „cea mai modernă linie de asamblare din lume”. De pe cele două linii cu lungimea de 183 de metri ieşeau zilnic 1.200 de motoare.
 
1961: La uzina GM Ternstedt pentru fabricarea componentelor de la Trenton, New Jersey, a fost utilizat primul robot industrial. Braţul de 1.814 kg al modelului Unimate poziţiona componentele metalice foarte fierbinţi turnate sub presiune în bazinele de răcire.
 
1969: Prima utilizare pe plan mondial a controlerului logic programabil (PLC) a avut loc la uzina de producere a transmisiilor Hydra-Matic de la Ypsilanti, Michigan. Acest controler digital a fost utilizat la liniile de asamblare pentru echipamente auto, înlocuind utilizarea releelor, ce necesitau multă manoperă.
 
1966: Se deschide uzina de asamblare de la Lordstown (Ohio), care este proclamată drept cea mai automatizată uzină auto din lume.
 
1971: Inginerii de la GM dezvoltă un sistem de comandă a uneltelor pneumatice la uzina de asamblare de la Fairfax (Kansas). Dispozitivul ce funcţionează pe bază de computer garantează utilizarea unor valori corecte ale cuplului pentru un număr de 30 de îmbinări esenţiale efectuate la sedan-urile Buick, Oldsmobile şi Pontiac.
 
1976: Are loc prima utilizare mondială a sudurii laser în industria auto, la uzina GM din Moraine (Ohio). Sunt utilizate două lasere cu CO2 de 1,25 kW care îmbină ansamblurile de supape ale sistemelor de control al emisiilor.
 
1977: SIGHT-I, primul sistem industrial de vedere artificială din cadrul unei linii de producţie auto din S.U.A., este instalat la uzina Delco Electronics Division din Kokomo, Indiana.
 
1978: Primul echipament universal programabil din lume pentru roboţi de asamblare (PUMA) este utilizat în cadrul diviziei Rochester Products a GM.
 
1980: GM inaugurează un limbaj de programare standardizat denumit Manufacturing Automation Protocol (MAP) pentru comunicare cu controlere logice programabile, roboţi, transportoare şi alte echipamente ale uzinelor. În interval de doi ani, la uzina GM pentru camioane şi autobuze din Pontiac, Michigan începe instalarea MAP. Rezultatul este un control mai bun asupra procesului de producţie deoarece sunt eliminate sistemele private de date.
 
1982: GM lansează o campanie majoră de sporire a productivităţii prin automatizare.
GM înfiinţează o societate mixtă cu FANUC Ltd. pentru crearea GMFanuc Robotics Corp.
 
1983: Este inaugurată uzina de asamblare GM din oraşul Orion, Michigan. Aceasta este echipată cu 22 de motostivuitoare fără operator, care urmează cablurile încorporate în podea şi aduc componentele la linia de asamblare. GM întreprinde experimentul inovator Buick City în apropiere de Flint. Acest proiect de 300 de milioane de dolari transformă una dintre cele mai vechi uzine de asamblare auto din lume într-un centru de producţie optimizată cu tehnologie de ultimă oră, inaugurat în anul 1985.
 
1985: Este deschisă uzina Detroit-Hamtramck şi începe asamblarea sedan-urilor Buick, Cadillac şi Oldsmobile. Aceasta este echipată cu 2.000 de dispozitive programabile, inclusiv 260 de roboţi.
 
1995: Cifra vânzărilor anuale de autovehicule în afara Americii de Nord depăşeşte pentru prima dată 3 milioane de unităţi. GM înfiinţează o societate mixtă în China, cu Shanghai Automotive Industry Corp. Este lansat Synchronous Math-Based Process, un proces pentru proiectarea digitală a autovehiculelor, componentelor şi a proceselor de producţie.
 
1996: Este inaugurat Sistemul de Producţie Globală al GM (GMS). În cadrul acestuia sunt create configuraţii şi procese de producţie flexibile, care ajută operatorii şi echipele uzinei, astfel încât toate centrele de producţie din toată lumea să poată construi autovehicule de înaltă calitate, la costuri competitive. În 2003 acest sistem a fost extins la operaţiunile din domeniul serviciilor.
 
1999: Operaţiunile pentru fabricarea componentelor GM sunt grupate în cadrul Delphi Corp.
 
2002: Este deschisă uzina flexibilă Lansing Grand River. Este prima uzină GM construită în secolul 21, pe amplasamentul original al complexului Oldsmobile, cu o vechime de 100 de ani. Este lansată o tehnologie nouă de asamblare, denumită C-Flex. Sistemul de unelte programabile pentru tinichigerie înlocuieşte uneltele specifice diferitelor versiuni de caroserie. Acesta asigură sudarea robotizată a panourilor multiple ale caroseriei cu aceeaşi gamă de unelte programabile şi roboţi.
 
2005: Conform raportului anual Harbour, GM operează trei din primele cinci uzine de asamblare auto. Unitatea din Oshawa, Ontario, a fost desemnată cea mai productivă uzină din America de Nord.
 
2006: Este deschisă cea mai nouă uzină de asamblare a GM, Lansing Delta Township. Aceasta a fost cel mai rapid construit complex de asamblare al GM. Este, de asemenea, primul centru de producţie care a obţinut certificarea LEED Gold (Leadership in Energy and Environmental Design).
 
Inovatii General Motors
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: